måndag 25 april 2016

Ovanan

Puh alltså! Det här med att vara ensam med barnen på heltid var jag då inte helt van med känner jag ;) haha
Såhär är det; igår eftermiddag åkte Henke på jobbet. Han hade nån lossning i Umeå och därefter en upplastning som skulle levereras till Sundsvall.
Så långt var jag beredd.
Gårdagen var lite småstressig för att hinna med allt som skulle hinnas med innan herr Henkowitch skulle dra men kvällen gick bra. Julia hjälpte till med barnen när jag speedade genom duschen och så.
Ikväll skulle herrn kommit hem med pga en olycka där han blev stillastående i flera timmar så hann han inte bli upplastad i Sundsvall idag utan fick vackert stanna kvar över natten.

Så, jag har fått rodda allt själv. Det har gått bra, absolut, men jag är ovan och känner mig slut som artist nu.
Idag var det dessutom helt nödvändigt att tvätta håret så jag skulle vara smidig och göra det medan Selma tog en av sina powernaps medan Julia vaktade. Julia är lite otrygg att vara med Selma när lillan är vaken så hon vill ju att jag är snabbare än Clark Kent genom duschen. Det är ju inte så att jag hinner njuta av duschen med andra ord utan det blir bara stress. Well, jag luktar ju bättre än innan i varje fall ;) 

I lördags hade vi en toppendag hos brorsan med familj :)
Barnen bråkade, spädisarna sprallade och vi vuxna sladdrade. 
Vi blev bjudna på smarriga middag oxå, lyxigt värre :)

Melker 

Japp, Grodan var med hon oxå <3

Småglinen :)

William älskar bebisar och leker med dem heeeela tiden <3

Wincent, spjuvern :)

Selma fick sin grötpresent som de glömt varenda gång de varit hit och hälsat på. Supersöt klänning och tights med ankstjärt <3 


Nu ska jag slänga mig som ett kryss i sängen och sova. Hoppas hoppas att Henke hinner hem i morgon kväll! Saknar hans eländiga snarkande när han inte är hemma hahaha <3 min älskling <3

2 kommentarer:

Jennie sa...

Åh älskar ankstjärtar! ♡

Ja håller tummarna att han hinner hem idag nudå. Så drygt att vara så beroende av så många andra för att dagen ska fortlöpa smärtfritt. :-|

Only me sa...

Ja det är urgulligt ❤️

Han kommer inte hinna hem ikväll :( han kommer in en jättesnabbis nu när han passerar från Sundsvall. Men då hämtar han bara matlådor och snabbduschar sen åker han vidare. Han tar en halvtimmes rast hemma.
Nja, det är skönt att ha hjälp av Julia och så men hade jag varit helt själv hade jag väl klart mig då med, man tar det ju som det kommer och hinner man inte duscha så får man göra det en annan dag xD haha