tisdag 26 april 2016

Träning och sällskap

Känner mig poppis idag. Bara för att jag och Sillerippen har planerat att frakta oss iväg till öppna förskolan i morgon, för första gången (det är för barn upp till 1 år på onsdagar) så får jag sms från inte mindre än två fina vänner som vill ses. Är det inte typiskt så säg :)
Har funderat på öppna förskolan ett tag och nu börjar Selma visa på allvar att hon tycker det är kul med andra bebisar. Det märks när hon ser sig själv i spegeln för oj vilken intressant liten person det syns i den ;) Jag tror helt ärligt inte att hon är på det klara med att det är hon själv ännu. Faktiskt.
Så, i morgon när vi skickat Petter på skolan så gör vi oss i ordning och går till Gläntan.
Hoppas på att väderhelvetet inte är som det varit de senaste dagarna bara...

På tal om väder, inatt har det snöat som fan. Marken var vit när jag drog upp persiennerna i morse. Å inte slutade skiten rasa ner från himlen förrän mitt på dagen heller. 
Just en sån här gång kändes det faktiskt apsurt att bara ha en bil och att den bil vi har står på Henkes jobb och att Henke inte sover hemma i natt heller så jag var tvungen att kräla mig iväg på affären för att proviantera till middagen. Och det givetvis medelst apostlahästarna. 
Var nåt så jävulskt irriterad på klibbsnön som gjorde att hjulen på vagnen låste sig så det kändes som jag skuvade runt en barnvagn utan hjul (vilket det i praktiken nästan var iom att de två fram stod still) och som sipprade in i skorna så tårna skrumpnade ihop till små iskalla russin. Svor högt inuti mitt huvud och förbannade ännu en gång vädret. 
Jag är redigt less på detta aprilväder nu!
Endaste fördelen med denna promenad var att det blev en bra bit över 5 km ren träning av prick hela kroppen. Sen att kilometertiden inte ens skulle imponera på en snigel är en annan sak ;) En rejäl workout fick jag mig i varje fall.

Ikväll har vi haft besök av min söta kusin Fanny som kommit upp från Länna för att hälsa på sin pappa (och andra släktingar). Så himla kul att ses! Sist vi sågs var under inte allt för roliga omständigheter då det var farmors begravning.


Så himla kul att det finns så mycket att tjattra om trots att vi ses så sällan :D
Hon hade med sig presenter till Selma från henne, farbror Hansa och Irene.
Så himla söta grejer, älskar spaden verkligen <3


Hoppsan! Redan läggdags! Var tog denna dagen vägen?
God natt :)

Inga kommentarer: