måndag 18 april 2016

Sjusovare

Man vänjer sig fort vid saker som är fördelaktiga för sin egen del. Henke har ju haft en fyrdagars helg och då får jag dra mig lite extra i sängen på mornarna å såna saker.
I morse var det samma sak. Selma tog i och sov till kvart över åtta och jag är ju inte sämre än att jag oxå trynar vidare med henne trots att jag var vaken redan kvart i sju.
Henke klev upp och hjälpte Petter iväg till skolan och sen drog han till gymmet.

I morgon får jag åter rodda allt själv :) Det går rätt bra, jag lägger fram allt kvällen före och packar Petters väska osv. 

Efter lunch tar barnen och jag bussen till sjukhuset en sväng.
Mitt inpasseringskort går snart ut så  jag måste gå till fotografen och föreviga min skabbiga nuna och beställa ett nytt kort så jag slipper krångla med det sen.
Tänkte passa på att slira förbi jobbet en sväng och hälsa på kompisarna där när vi ändå är i faggorna :)

Idag har vi varit på utvecklingssamtal för Petter :) Lilla älskade pojke. Hans lärarinna tyckte att han kommit in så bra i klassen direkt från start. Att han är nyfiken, kunnig och har lite för bråttom ibland ;)
Låter ju som Petter på pricken det :)
Det känns bara väldigt bra och det märks ju på lilleman att han trivs eftersom han frågar redan på fredagen om han ska på skolan på lördag ;) 
Vi får väl se hur länge just den ivern stannar kvar haha ;)

Kvällsmys innan sovdax. Att pillra sig själv i örat är tydligen mysigt ;)

Nackträning till nyhetsmorgons matlagningsdel :) 

2 kommentarer:

Jennie sa...

Lilla Petter ♡ hoppas verkligen den känslan för skolan håller i sig så länge det bara går.:)

Alltså dessa små tjocka nackar och hårlösa huvuden! ♡♡♡

Only me sa...

Ja jag hoppas den gör det :) är så glad att han tycker det är kul att vara där och trivs. <3

Haha ja så gulligt <3