fredag 22 april 2016

Köldskadad

Fy fan vad jag har frusit idag! Typiskt april-väder har verkligen gjort skäl för sitt uttryck. Igår var det såååå soligt, varmt och skönt. Idag har det blåst, snöat stora blöta äckelflingor och varit nätt och jämnt på plussidan temperatutmässigt.
Trodde jag skulle gå hädan när jag gick till bussen i morse. Svor tyst hela vägen och förbannade varenda snöflinga.

Vädret framöver... Två ord: fy fan

Själva besöket hos barnmorskan gick bra. Hon kollade blodtryck och blodvärde, surrade om förlossningen (jag har btw inte glömt skriva förlossningsberättelse, har bara inte hittat tiden och lusten att sätta mig med den, men den kommer, den är påbörjad), preventivmedel, ja det vanliga. Typ.

Sen väntade busstur nummer två. Fick stå och vänta i över 20 minuter innan det gick en buss mot stan. Var så stelfrusen att fingrarna gnekade när jag krökte dem runt vagnens handtag. 

Helt sjukt verkligen, jag och Selma gick hemifrån kvart i tio i morse för mitt besök hos barnmorskan och var inte hemma förrän klockan var kvart över ett. KVART ÖVER ETT! Det tog alltså halva jävla dagen att uträtta det där lilla besöket som tog max en halvtimme. Sinnes...

I morgon ska vi hälsa på brorsan och hans familj över dagen. Umgås, barnen får leka och så äter vi middag där. Precis lagom avancerad dag :)

Sugen på popcorn... Kanske måste bli lite såna till kvällens tv-gloende ;)

Dagens Silleripp

2 kommentarer:

Jennie sa...

En ovanlig bild på Sillerippen, lätt sammanbiten. x) Otroligt söt ändå! <3

Skönt att det gick bra hos barnmorskan, det är så jävla hemskt det där, huvva. Jag har fortfarande inte bestämt mig för vad jag ska ha för p-medel... O.O vill inte sätta i spiral igen, livrädd de jävlarna sen jag fick livmoderinflammation av kopparspiralen, men barnmorskan tycker de är såååå bra! Funderar på att testa minipiller, men då är det ju ännu mer noga att man har nån sorts minne som fungerar. Vad ska du ha?

Only me sa...

Haha ja hon ser sammanbiten ut men det var mitt emellan två garv så hon var jätteglad men råkade se telefonen ;)

Jag slapp själva underredeskollen då jag bestämde mig där och då för att sätta in en hormonspiral. Tänker testa. Funkar det inte så blir det antingen p-spruta (har jag haft förut och det är så smidigt) eller p-ring.
Är inte intresserad av tabletter som jag måste komma ihåg varenda dag.
Minipiller är uteslutet för mig för jag kommer aldrig ihåg att ta tabletterna samma tid och det gav bara massor av problem när jag använde dem.
Har ju haft kopparspiral förut och det är verkligen bra när det funkar faktiskt. Jag fick superont i magen av den på slutet (efter typ 5 år) men innan dess funkade den klockrent. Dock var det där onda vidrigt så jag har lixom dragit mig för spiral igen. Men nu ska jag ge det en chans. Denna gång hormonspiral. Med lite flax slipper jag mensen på köpet ;)