torsdag 21 april 2016

Reka gångväg och okynnes-åkning

Åh gruvsamt! I morgon ska jag iväg och besiktiga Sesam hos barnmorskan :| Efterkontroll sedan Selma kom. Har svårt att tänka mig många andra situationer som är mer besvärande än att visa upp puppan för någon som med instrument bänder upp och tittar in och bedömer och som dessutom petar in fingrar och ber en knipa runt dem -.- 
Jag vet att det är för att få en koll på att allt läkt som det ska och funkar som det ska men det spelar ingen roll! Att ha någon sittande med hela trynet därnere är hemskt! 

I vilket fall som helst, smidigt som jag gjort det så har jag min barnmorska i Brunflo så det blir krånglande med bussåkning. 
Idag har jag och Selma kollat upp hur lång tid det tar att gå till närmaste hållplats för att åka dit samt hur lång tis det tar att gå. Det är 1.3 km enkel väg och det gick på 12 minuter att gå dit i bra tempo, alltså inte springa.

Tussilagon blommar ööööverallt nu :) VÅÅÅÅÅR!!!

Utöver promenaden så gjorde vi en resa till Ica Maxi för att handla till middagen. 
Kände verkligen inte för att bara sitta inne och glo. Så att okynnes åka buss för en minihandling är sånt man kan göra när man är mammaledig och vill slå ihjäl lite tid ;)

Hon som vaknar som en solstråle efter att ha knoppat i vagnen :)

Resan till jobbet i tisdags gick bra. Vi hann! Barnen var hela och rena och samarbetsvilliga :)

Kommer se ut som ett jävla UFO på nya inpasseringskortet. Det blir inte bättre om man har ett barn som gafflar helt hejdlöst och gungar gungstol så det rasslar i papperen på skrivbordet till kvinnan vars kontor vi tog kortet på och att bebisen i vagnen givetvis inte kunde sova en endaste minut till utan blev klarvaken i samma sekund som jag satt mig framför kameran.
Hade tänkt ha håret utsläppt för det är snyggare på bild men det fanns inte en chans att jag tänkte ta några sekunder och flura till håret så det skulle se anständigt ut på bild. Inte med två ungar som inte alls samarbetade med mig där :|

Efter fotograferingen slank vi ner på mitt jobb. Så kul att träffa alla! 
Heléne fick äntligen träffa Selma och lillfröken visade upp sin allra gladaste och charmigaste sida med både joller och skrynkla näsa för-att-det-är-gulligt ;)
Petter blev svårt sugen på att köra en sparkcykel de har på Kemlab för att snabbt forsla sig runt i labbet på kvällar och nätter (inbillar jag mig att den är till för). Han hade alltså mycket svårt att slita sig från den.

Vi stannade på fika och Petter fick en glass av Helene :) så snällt! Han blir bra bortskämd lillgubben <3
Hade jättetrevligt och det var så kul att träffa alla och surra. Saknar <3
Helt plötsligt inser jag att Petter är borta!
Ibland kan jag bli bra trött alltså :/
Gick ut på lab för att leta och helt plötsligt ser jag en fartrand i korridoren. Håret ställde sig takt ut i nacken för det var ju inte direkt svårt att räkna ut vem som orsakat den... Efter många om och men fick jag hjälp att få stopp på rackarungen. Lika bra att tacka för oss och ta bussen hem igen. 

Man blir trött av att köra kickbike ;)

I går hade jag och Selma bara en hemma dag. Vi promenerade, lekte, myste. 
Såna dagar är härliga dom med :D

2 kommentarer:

Jennie sa...

Hahahaha herregud vilken dag på lassa! xD VildskinnsPetter! xD Kortet blev säkert jättebra ändå. :)

Only me sa...

Hahahaha ja himmel alltså xD barn... ;)
Nä jag tror helt ärligt att det blev kattskit av kortet men jag behöver ju inte sitta å glo på söder dagarna i ända heller ;) hahaha