torsdag 31 december 2015

Vårt nyårsfirande

Åh himmel! Har ätit mig till en för tidig död i'm sure x|
Det är inte var dag man käkar trerätters och tur är väl det.
Vi firar vårt nyår väldigt lugnt och stillsamt. Erik är här och just nu ligger vi som kadaver i soffan och slöar.

Kvällens meny bestod av:
Förrätt: Hummersoppa
Det var första gången jag gjort hummersoppa och den blev ok. Mycket smak av hummer (gott) men något för mkt sälta. Antar att skalen och fonden innehåller en hel del salt. Men gott och till och med jag som inte tycker om skaldjur gillade (det var ju dessutom jag som komponerat menyn) den. Själva hummerköttet hackade vi och la i botten på varje soppskål och hällde varm soppa uppepå. I min skål hoppade vi köttet (som sagt, gillar inte konsistensen på skaldjur men smaken är det inget fel på). Soppan toppades med vispad citron creme fraische och till det serverades rostade bröd med citronolivolja och
 vitlök. 

Varmrätt: Fondue med oxfilé och potatiskaka.
Årets dukning gjord av Julia ❤️





Mums så gott! Fondue är perfekta maten en sån här kväll. Man sitter länge ich sysselsätter sig fint med att tillaga sitt eget kött och tillbehör. 
Det var under middagen merparten av oss klev in i matkoman. 

Efterrätt: Choclate & cinnamon dessert



Ja å nu har Ärkapärka singlat in i JB-land en sväng ;) Vi inväntar väl 12-slaget så vi kan gå och lägga oss sen Hahahah.
Inge pensionärsvarning här i varje fall xD

Inga kommentarer: