söndag 20 december 2015

Stackars mig och så

Har haft en fullkomligt genomlugn dag idag. Gårdagen baktände litegrann när jag trodde mig ha mer energi än ett helt kärnkraftverk och kraschade fullständigt när jag insåg att jag inte orkar ens hälften längre. Dessutom blev det så synd om mig så jag var tvungen att ligga i sängen och gråta ögonen ur hålen och ömka mig själv ännu lite mer för att jag därmed såg ut som en skabbräv med ögoninflammation. Tämligen osexig med stripigt hår och fortfarande i leopardmönstrade pyjamasbyxor. I middagstid. Jag hade inte tid att byta om på morgonen innan jag påbörjade storstädningen.

Henke fick rätt och slätt baka med barnen medan jag städade. Sen kom oväntat besök mitt på dagen. Lillebror med familj minsann :) Kul att ses, verkligen jättekul att de kom sig för att bara komma förbi. Hände exakt noll gång i Fjäl. Fick sytta lilla tillskottet Melker en sväng men han körde buhu-gnällig ruttet äppeltryne när han satt hos mig så då fick han raskt hoppa över till sin mamma som ha matsäcken på behagligt avstånd under hakan.

Jag hade tänkt fixa ett urmysigt litet julbord oxå igår men pga syndastivärlden syndrom så tog Henke och styrde upp allt som den fantastiska sambo han är. Han rullade köttbullar, skalade räkor, kokade ägg, fixade ett julbord som var fantastiskt. <3 Älskar dig!

Idag har jag som sagt tagit det mycket lugnt. Började dagen med att ligga i sängen och dra mig i sängen ända till 9.30! Minns inte när det hände sist. Så himla härligt att ligga i sängen och prata och mysa utan att stressa upp.

När vi njöt av dagens första kopp Java plingade det plöstsligt på dörren. Mamma och U kom förbi med en burk inlagd sill som jag ska använda till att göra senapssill till julbordet. Vi fikade och surrade lite. Kul att barnen o Henke faktiskt bakat och tillverkat lite julgodis igår så det fanns gotta att bjuda på. :)

Ser fram emot en kort vecka på jobbet. Börjar känna mig sjukt sliten i kroppen vissa dagar och ibland vill jag bara ta en liten siesta mitt på dagen för jag är så trött. Passar utmärkt med tre korta veckor framöver för att avsluta med en full vecka innan jag tar mina semesterdagar och placerar mig i soffan hemma, väntandes på Lill-knoen <3 

Ute är det rena rama midsommarvädret. Regn och endast några plusgrader. Så tragiskt! Hade önskat snö till jul så vi kunde ta en tur på skotern. En vattenskoter hade varit en bättre grej för oss att köpa :(
Tur jag har kapuschong på jackan så kag slipper bli blöt i håret av spöregnet :/

2 kommentarer:

Jennie sa...

Haha vilken liten gotjockkinding :) ♡

Hur gick det med jackshoppandet förresten, har du hittat nån du trivs i ännu? Annars är det väl tur med vädret på sätt och vis så du slipper frysa ihjäl. Men roligt är det då inte, så bedrövligt så det är inte sant. Det var ju så fint för ett tag sen. :(

Skönt för dig att det inte är länge kvar nu ♡

Only me sa...

Haha ja han är rund och go :)

Jo jag köpte ju en jacka. Vit med lurv på huvan. Helt ok :) inte helt så som jag ville ha den men den är fin.
Så tragiskt så det är fan i te sant! Vill ha snö! Kunna åka skoter, det blir ljusare. Detta jävla halkelände är bara tragiskt :(

Haha ja det börjar närma sig :) Fast jag är inte less på magen än :) det är bar lite tyngre vissa dagar ;) ❤️