onsdag 16 december 2015

Lite lyxigare fika

Älskar när jag får mail från Buzzador som meddelar att jag kommit med i en kampanj jag anmält intresse för.
Denna gång fick jag chansen att buzza den vita pralinen Raffaello :)

Raffaello är systerpralin till den mycket omtyckta pralinen Ferrero Rocher, världens mest sålda pralin. 
Andra läckerheter som tillhör samma varumärke som Raffaello är Nutella, tictac, Kinder surprise. 

Förr om åren har dessa praliner endast funnits i butik till jul och påsk i Sverige, vilket förklarar varför jag aldrig hört talas om den ens. Från och med februari 2016 blir de däremot ändring på det då de kommer säljas i 4-pack året om i butikerna :)

Så pralinen i sig då. Raffaello är ingen vanlig pralin, den innehåller nämligen ingen choklad. 
Inuti pralinen finns en hel rostad mandel som omges av en len och krämig gräddfyllning. Alltihop täcks av spröda kex och toppas med riven kokos.

Tanken med denna kampanj var att bjuda hem vänner och familj på lyxigt mysfika men eftersom det visade sig att paketet med praliner innehöll fika till ett smärre kompani så bjöd jag istället på merparten av dem på jobbet. Där brukar lite guldkant på vardagen alltid uppskattas :) Så även denna gång. Dessa små praliner föll de allra flesta i smaken.

För min egen del blev det en. Jag tyckte inte alls om dessa små sliskigheter som mest smakade sött och kokos. Hade det däremot varit det bruna syskonet Ferrero Rocher som dimpt ner i min brevlåda hade jag utan några som helst skrupler mulat i mig varenda en själv ;)

Hur som helst så är kampanjer av detta slag alltid roliga eftersom man kan samla vänner, familj och jobbarkompisar för en lite lyxigare och mysigare fikastund. För lite guldkant i tillvaron är faktiskt aldrig fel :) 

Inga kommentarer: