tisdag 15 december 2015

Sovdag

Idag finns inte mycket att dryfta. Jag trodde, i ärlighetens namn, att det var bara lite halsont som skulle gå över under denna dag. Jag hade så jävla fel!
Först och främst blev halsen bara värre och värre igår och tillslut gick det knappt prata eftersom den var så öm. 
Att sova var givetvis bara att glömma. Vet inte varför men när jag ligger ner så blir det nästan som ett lock som slår igen i halsen så det inte går att andas. Garanterat inget farligt men jag är nära på en expert i att oroa mig så jag var tämligen övertygad om att jag inte skulle överleva natten om jag somnade. På riktigt. Så pass fjompig är jag ;)
Slängde på Homeland och sen maratonglodde jag tills jag helt enkelt bara dormade av :D

Idag har jag bara legat i soffan och sovit. Har varit överhettad så jag trott jag skulle försvinna ner i avloppet i duschen när jag gick på toa eftersom det omöjligt går att svettas så mycket. Huvudet känns sprängfärdigt, halsen är ond och till min stora lycka har slemäckelhostan minsann smugit sig på. Oh the joy! 

Blir givetvis hemma i morgon med. Sen hoppas jag det är nog! 

Petter är nöjd i varje fall och har haft, som han själv sa, "den bästa dagen" idag. Anledningen är att han fick gå till och från skolan själv. Helt mot alla mina principer eftersom det kan hända miljoner hemska saker om jag inte är med. Henke och Julia tycker att jag är larvig men vaddå, jag ser bara massa otäcka saker som kan hända. Exempelvis är det jättehalt bitvis. Tänk om han halkar omkull och slår sig medvetslös, bryter en arm?! Tänk om han skulle bli påkörd (nu går han ju bara genom vårt område så risken är liten då alla kör så försiktigt här, de allra flesta i alla fall). Han har blinkande reflexer och allt sånt. Han är fullkomligt redo att bli mer självständig. Jag är inte redo att släppa honom :(

Vaknade förresten mitt på dagen av ett jävla liv utanför och det visade sig att två gubbar med motorsåg kapade ner två av jättetallarna på vår gård. Fantastiskt! Bort med alla höga barrträd som skymmer solen och som gör att det blir sämre gräsmatta och sånt. Hade ju iof varit kul att få veta om något innan men det gör ju som sagt inget.
Hoppas bara att fågelholken som satt på en av tallarna var obebodd :/ stackars småpippisarna annars :(

Måste vila!

2 kommentarer:

Jennie sa...

Huffa vilken sjuka du åkt på. Håller tummarna att du mår mycket bättre imorrn. Men, jag tror du måste sova lite då också. ;)

Jag ryser nästan när du berättar om Petter och att det är dags för honom att bli mer självständig. Jag förstår inte hur jag ska överleva när det är dags för Linnéa att gå själv sådär xD

Only me sa...

Jo nog sovs det allt :) Skickade Petter på skolan och sen dormade jag av i soffan. Sover och sover och nu när kranen helt plötsligt står vidöppen snyter jag mig även en miljon gånger i timmen. :)

Haha förstår dig, det är faktiskt lite ångest att släppa taget om dem. Vill ju alltid att de ska behöva mammas omsorg och helt plötsligt vill de slå sig fria O.O