tisdag 8 december 2015

Minuter, timmar, dagar, veckor, tiden rusar

Dagarna och veckorna går så fort! I morgon kliver vi in i v 32 och Lill-knoen blir bara större och starkare. Nu är det trångt i magen, det känns på hennes rörelser som är kraftigare men inte som sparkar. Mer dunsande ;)
Hon ligger fortfarande på tvären så magen har en rolig form :)
Själv känner jag mig som en valross. Har klivit in i kudde-mellan-knäna tiden nu. Det är skönare för bäckenet plus att det går liiiiiite lättare att somna om inte hela höftpartiet känns som det ska smulas sönder fullständigt (vilket det gör när det tokgnager där bak). Sen behöver magen pallras upp på natten. Den är så pass tung nu så om jag ligger utan kudde blir det som att magen drar med sig hela mig framåt. Svårt att förklara ;)

I helgen som var hade vi planer på att besöka Jamtli julmarknad. Jag drog mig ur. Tycker det är såååå mysigt med denna marknad men förra veckan var verkligen inte rolig rent kroppsligt. Var så svullen och ond i kroppen så det kändes som det bara skulle bli tråkigt för alla inblandade om jag var med som en regelrätt gnällspik.
Stannade hemma och fejade istället :)

På lördag flyttar Gena. Känns enormt vemodigt. Min gulliga lilla bil <3 har på riktigt älskat den lilla skrutten.
Men, vi behöver inte två bilar längre och vi byter in henne och Saaben mot en ny familjebil. Det blir bra. 
Denna vecka kör jag bil till och från jobbet. Bäst att passa på att ta farväl så ;)
Världens sötaste pärla <3

Denna vecka har vi ICAs familjekasse med fem middagar. Fantastiskt skönt att slippa tänka ut och planera matlagningen. Allt kommer i en påse med recept och mat. Fantastiskt!
Har verkligen varit nöjd de flesta gångerna men dagens middag var ingen höjdare. Jag har gruvat mig i dagar över den här jävla rätten.
Anledningen stavas KORV! Det är ju som de som känner mig vet, inte nåt jag är speciellt förtjust i. Man kan väl nästan säga att jag avskyr det. Alla kategorier av korv. Dock finns det några värstingar i krov-träsket och det är såna där grova korvar med naturskinn :( De med grynig fyllning. Bara tanken på att behöva stoppa i munnen ger mig nästan kväljningar.

Kvällens middag var Vårlökskorv med pressad potatis och grönkålsstuvning. Allt var gott UTOM den där snuskiga korven.
Barnen led, jag led. Petter grät nästan stundtals. Skämtade med dem och sa att vi skulle äta detta snart igen och reaktionen var ett unisont neeeeeej!
Nä, ingen höjdare för oss som inte är något fan av korv. Värre är att jag måste äta skiten till lunch i morgon. La ner extra mkt grönkålsstuvning. Blir jag mätt på potatisen och stuvningen så hoppar jag över korven xD


Nä nu ska jag gå upp och lägga mig i sängen och må gott. Henke ligger ute tills på fredag så jag kan ligga och glo serier bäst jag vill i sängen :)

Natti

4 kommentarer:

MammaTill2 sa...

Är det ICAs egna märke på korven? Dom är inte goda 🙊💩

Only me sa...

Ja det var ICAs egna men för min del hade det kunnat var vilken sort som helst, hade ändå inte tyckt om den. Jag äcklas verkligen av korv :/

Trollkatt sa...

Haha, har du tänkt på stanken som slår emot en när man ska gå ut från Ica Maxi och måste passera korvstället??? Jag och A DÖR varje gång, jag brukar till och med hålla en ärm över näsan när jag passerar ;). Folk tycker säkert att man är helt knäpp ;).

Only me sa...

Var menar du Paula? Det där lilla fiket?
Tycker det kan lukta illa lite här och var kring ställen i butiker som säljer köttprodukter :/
Äh, nån ska ju vara knäpp å, jag kan joina knäppklubben xD