torsdag 10 december 2015

Spektakel gånger flera

Vilken kväll :| Stess utan like faktiskt.
För det första ringde Henke och ville att jag skulle åka till bilfirman och lämna in Gena och få vår nya bil istället (de ville tydligen titta lite på Gena innan vi skriver på alla papper). Sånt där ger mig panik! Av många anledningar. 1) Lillänge vid 16.30 ett par veckor innan jul, man kan tro jag är självmordbenägen om man inte förstod att bilfirman håller till på industriområdet där.
2) Gå IN på bilfirman helt själv och måsta träffa någon som jag aldrig träffat och prata med den personen och även lyckas förmedla mitt ärende. Utan att det blir fel pga av plötslig afasi.
3) köra en bil jag aldrig någonsin kört helt utan förvarning. I Lillänge. En eftermiddag kort före jul dessutom. I rusningstrafik. 
Klarade mig utan några missöden från Lillänge och hem i den nya bilen. Som faktiskt var himla lättkörd. Ändå...
Men tur att jg oftast slipper köra ändå. För jag vill ju helst åka ;) hahahaha

Luciafirande på Petters skola har vi oxå hunnit med. Det sjöngs om allt ifrån tipp-tapp, julskinkor på rymmen och tända ljus till Sankta lucia och mer jul.
Ungar är bra gulliga. Älskar inlevelsen och hur de kan rocka loss när de kommer in i rätt mode ;) 
Petter såg ut att stor trivas på scenen och skakade loss som en liten dåre.

När showen var slut serverades glögg och pepparkakor ute i snålblåsten. Hann stöta på flera personer jag känner men var alldeles för stirrig av situationen för att kunna prata :( 
Petter o Henke drack lite glögg och knaprade kaka innan vi gick hem. 
Världens sämsta bildkvalité men det är ju alltid nåt :) Petter är pepparkaksgubben på övre raden längst till vänster :)

Överlevde :D

Nu är det dax för några timmars sömn här. Natti :)

3 kommentarer:

Jennie sa...

Åh lilla Gena <\3 hur kändes det att lämna henne då? Och vad är det för bil ni har köpt nu? :)

Only me sa...

Det gick ändå rätt bra att lämna henne. Det är ett beslut som jg varit med att driva att vi bara ska ha en bil så det är ok. Älskar bilen men ser den som en onödig lyx bara för att kunna köra nångång per månad.
Det är en Ford momdeo (?tror jag). En diesel, nyare modell. Rätt fin faktiskt :) Hade aldrig trott vi skulle köpa Ford men den känns helt ok :D

Jennie sa...

Jaha vad kul! :D nä det är säkert inget fel på Ford, jag har aldrig kört nån sån ens. :)