söndag 13 december 2015

Lucia

Men idag har det blivit både ett och annat gjort här minsann.

Vaknade med en Petter i sängen. Inte oväntat med tanke på hur han mådde igår kväll och i natt. Han vaknade flera gånger med frossa och kallsvettningar om vart annat.
Stackars älsklingen <3

Eftersom Petter varit rätt tam idag så har jag och Henke passat på att storstäda. Det är ju ändå söndag lixom (min sedan många år viktiga rutin). 
Det gick rätt fort faktiskt. Antar att det går undan, eller känns så, när man är uppe i ottan och kan sätta igång tidigt. 
Mitt på dagen var vi klara :)

Då startade nästa projekt. Julköttbullstillverkningen :) en mycket viktig tradition för mig. Det ger mig julkänsla att omsorgsfullt rulla extra små köttbullar och sedan känna doften av kryddpepparn jag har i köttsmeten spridas i lägenheten :)
Mmmmm så gott!

Eftersom det var meningen att Henke skulle ligga ute från i morgon tills på fredag så var vi även tvugna att laga mat så han kunde få med massor av matlådor (två per dag). Det sysselsatte oss resten av eftermiddagen. 
Preciiiiiis när vi var klara med all matlagning ringer Henkes chef och meddelar att han slipper en tur till nordligaste Sverige med en liten tur över till Finland och istället blev det endast en dagstur till Sundsvall. Sålänge. Lite irriterande med denna kassa planering jämt. Jag är såklart glad för att han kommer hem varje dag men dessa ständiga ändringarna i schemat är jobbiga. 
Nu har vi frysen full av matlådor till Henke. Bra det iof :)

Nu börjar min ork tryta. Känns verkligen på i både kropp och själ att ha stökat på precis hela dagen. Tänker glida ner i ett bad strax och njuta av de sista timmarna helg :)

Såhär ser vi ut nu, jag och magen med Lill-kno. Spegeln är putsad nu så bortse från de där jävulusiskt irriterande fläckarna (avskyr att ha smutsiga speglar).


Ja just det ja, hoppas ni haft en fin Lucia. Idag skulle farmor fyllt år. Tänker på henne titt som tätt. Älskade lilla farmor <3

Inga kommentarer: