torsdag 5 maj 2016

Vältränad

Alltså vädret! Hur underbart som helst :)

Igår när jag och Selma gick till öppna förskolan på morgonen så strålade solen. Det blåste visserligen lite småkallt men solen värmde skönt ändå. Det är så enormt härligt när solens strålar börjar värma och när jag redan innan jag dragit upp persiennen ser att solen skiner :) Det är lycka i sin renaste form.
Såg blåsippor för första gången i år också :D Så söta blommor och eftersom de är bland de tidigaste blommor som kikar fram efter vintern släppt sitt grepp om världen så är de alldeles extra speciella. Dom och tussilago :)

På grund av blåsten var det tji att få fokus men man ser ju i varje fall att det är blåsippor :)

Igår var det bara jag, Selma och en annan mamma med sin son på öppna förskolan. Ja förutom personalen då. 
Selma tycker verkligen det är kul!
Vi var med på sångstunden och sjöng, sprallade i "pölen" och tittade på lillkillen :)

Tyvärr kunde vi inte stanna så länge eftersom vi hade tid på BVC. Det är visserligen alltid kul att mäta och väga, så även denna gång, men att vaccinera :( huuuuva så hemskt. Först jollrar vi vuxna så bebis skrattar och pratar och sen hugger vi som små kobror i tjäcklåren. Selma stelnade som en pinne och sen kommer hjärtskärande gråt :(
Sån tur att bebisar är förlåtande. Lite sockerlösning, nappen och sen äta och mysa med tutten, då blir bebis glad <3

Vi fick besök av Magda på eftermiddagen. Fina goa vännen som var så lycklig över sitt nya jobb att tårarna rullade <3  
Är så glad för hennes skull. Go-vännen stannade en god stund och surrade så som bara en Magda kan :)


Idag har vi pysslat på gården. Härlig vårkänsla i det även fast jag tror vartenda löv norr om polcirkeln låg på vår framsida :| Det kändes verkligen aldrig som det skulle ta slut.

Tror ni det är lite löv eller???

Det mest komiska i hela kråksången är att jag säkerligen kommer ha träningsvärk i morgon. Det är till att vara precis hur otränad som helst xD
Får väl vara tacksam att jag fortfarande kan stå upprätt och inte ålar runt som en mask så muskellöst som det uppenbarligen är. Dessutom har jag ont baki vänstra skinkan. Lixom inuti mot benet till. Alltså skelettbenet inte ben-benet. Fattar ni?! Känns som en häst har sparkat mig. Måste ju haft nån fantastiskt ergonomisk position. Det blir så när man ska stajla för grannarna xD 
Haha närrå ;)

Hur som haver så hann vi inte klart med utefixet. Saker tar längre tid än man tror helt uppenbart. Finvädret ska tydligen hålla i sig ett tag framöver så vi får fortsätta i helgen :)

Hittade några små söta blommor längs husväggen. Undras vad det är :)

Världens bästa storebror som igår morse kröp ner bredvid Selma och kramades och jollrade <3
Sötast var han när han med gör till rösten så den blir barnslig(are) och tittar in under täcket  och säger "Nämen är det Nalle Puh som ligger här" (Selma hade nalle puh på pyjamasen).
Kan en morgon börja bättre än såhär? <3


4 kommentarer:

Ellinor sa...

Blommorna vid husväggen ser ut att vara Scilla :)
Har ni testat att gå på kyrkis? Jag saknar fortfarande det!

Jennie sa...

Jag blir alldeles tårögd av hur fin Petter är med Selma ♡♡♡ vilken fantastisk liten människa han är, otroligt ♡

Här erbjuder de aldrig sockerlösning, enda gången hon fått det var på pku-testet på BB. Är de två stycken som ger sprutor där också? Så de får båda sprutorna på samma gång i stackars tjocka lår alltså. Här är det BVC-SKÖTERSKAN och en läkare, så räknar de ner och hugger samtidigt. Huvva :(

Only me sa...

Aha, söta är dom :)

Nä vi har inte varit på kyrkis. Ingen av oss är med i kyrkan så vi har inte fått någon information om det :) Det är ok med Gläntan tycker jag :)

Only me sa...

Ja han är verkligen helt otroligt go med henne <3 Bästa brorsan <3

Förut har de inte fått sockerlösning vad jag kan minnas men det kanske är annat nu (här då). Det är ju bra för de blir lite distraherade.
Japp två som sticker. Det var stå BVC-sköterskor igår. Det är olika om det är sköterska o läkare eller bara sköterskor. Beror på om läkaren har någon koll att göra på bebisen men vid 3 månader är det ju inte det :)
Ja visst är det lite hemskt när de sticker :((( huff ont!