tisdag 10 maj 2016

Sjukstuga

Jajjemen, dagen har varit prick så händelselös som man kan förvänta sig av en dag med sjuka barn.

Petter fattade iof inte att han var sjuk och undrade om han hade sovmorgon xD Hahaha. För övrigt har han mått prima idag så för honom vankas skola i morgon.

Sillerippen har däremot haft feber hela dagen. Låg (37.8 grader) men ändock feber.



Mitt på dagen kom mamma förbi och gosade barnen. Hon brydde sig inte om att de hade feber och därmed är potentiella smitthärdar ;)

Kärlek ❤️
Kärlek ❤️

I morgon får Petter gå på skolan. Han blir så rastlös av att vara hemma såhär. Han mår ju bra och är feberfri.
Jag hade tänkt gå på öppna förskolan eftersom det är onsdag men den planen har jag skrotat. Får bli en promenad bara. För lite frisk luft skadar knappast :)

Mmm, mer spännande än så har jag inte att förtälja. Kan inte ens ordbajsa fram nåt kul att skrävla om, såpass illa ställt är det xD

Alltså dom här två ❤️ 

Å som synes på bilderna är Petter sanslöst flurig i pallet, på fredag skall det åtgärdas 😊

2 kommentarer:

Jennie sa...

Hahaha alltså Selma xD sötast i världen!

Vad räknas som feber egentligen? Här säger dom att över 38 så är det feber? Men på sådär små är det klart att de påverkas av minsta temepratirhöjning.

Only me sa...

Haha ja hon är go ❤️

Jasså jag trodde det var typ 37 grader eller nåt 😳 Har jag närmare 38 är jag däckad 😂
Kanske har bebisar högre temp än vuxna och större barn?
😊