måndag 9 maj 2016

Nyinflyttade vänner, sol och panikamning

Men jäklar i min låda vilket myspys super väder det varit i helgen :D Rena rama sommaren :)
Det har vi tagit tillvara.

I lördags åkte vi runt och letade en speciell sorts blomlådor som jag bara vill ha men tycker är för dyra på blomsteraffärer. Hittade dem ingen annan stans :( 
Skulle köpa penséer att sätta ute men hittade inga såna heller (å jo jag vet att de finns här och där men jag har ingen ork att åka på 100 tusen ställen på en och samma dag) dit vi var så det fick bli några andra sorters blomster så länge. Får se hur jag fixar det med blommor sen. Kändes oinspirerande när det inte blev som jag tänkte mig haha


Storjägarn som jagar... flugor?! 

Helt klart hade vi en härlig lördag som vi avslutade med se första halvan av en av mina favoritfilmer alla kategorier; Forrest Gump :)

Söndagen inleddes med en promenad tillsammans med våra vänner och numera grannar, Maja, Albin och deras tre busungar. Ja å såklart var Petter och Selma med :)
Redan från morgonen var det ljuvligt varmt och soligt så det blev linne och shorts för min del.
Ja ok, shortsen var väl kanske mest för att min garderob är helt ohyggligt skral och det mesta är gammalt och för smått men shortsen kom jag i om än jag fick vicka på höfterna för att få upp dem, men de gick faktiskt både knäppa, röra sig i och andas smärtfritt i ;)

Vi avslutade promenaden hos oss med kaffe till oss vuxna (Maja är inte så vuxen än och avstod kaffet ;) ) och glass till barnen.
Känns riktigt riktigt kul att det flyttat hit vänner som vi känt länge och som dessutom har en pojke i samma ålder som Petter och en snäppet yngre (och en youngster på 1.5 år).

Eftermiddagen spenderade jag en stund i solstolen. Kör lite försiktigt med solningen så jag slipper knapersteka mig själv såhär i säsongens linda ;) har hunnit bli lite rosa ändå xD

Efter middagen var det dax för veckohandlingen och det var en spännande historia bara den.
Allt gick fint genom hela affären ända tills vi kom i jämnhöjd med tvättmedelssektionen. Där bröt helvetet loss i babyskyddet. Selma fick ett raseriutbrott som nästan gav utslag på Richterskalan och skrek så hon blev röd/blå i trynet och tungan fladdrade platt som ett visset löv i munnen.
Jag fick givetvis panik (nån som trodde annat?!), rusade till kassan och pröjsade, spände loss Selma och sprang ut i bilen (Petter och Henke roddande klart inne på affären). Där panikammade jag hon som på fullaste allvar mest troligt höll på att svälta ihjäl inne på affären -.-
Å herregud vilken fadäs xD

Rätt nöjd efter att ha fått sig en slurk av mamma :)

Vi avslutade kvällen med att se klart Forrest Gump. I vanlig ordning grät jag som besatt. Det slår aldrig fel! Jag gråter floder när jag ser den filmen och det blir bara mer och mer jag måste gråta åt för varje gång jag ser den. Hahaha ja jäklar! Henke han bara garvar när han ser att det är dax för mig att hämta näsdukarna ;) han vet på ett ungefär när det brukar ske oxå.

Idag tog jag och Selma bussen till stan för att möta upp Julias lärare, Mange och Julia för uppföljning av utvecklingssamtalet. Det gick bra! Hon har varit duktig och gjort det vi bestämde förra gången och ligger vad jag kan förstå bra till :)
Selma vaknade givetvis precis när vi kom dit och fick ett utbrott även där. Fram med bröna så hon fick käka och somna om. Tror det är värmen som gör att hon får sån panik efter att äta. Hon brukar inte vara såhär argsint vanligtvis. Lill-knoen min <3

Idag lagar Julia middagen. Lyx! Det har klart sina fördelar att ha barn som är så stora <3

Petter tappade två tänder i helgen. Fortsätter han såhär så blir det nog snart soppdiet för honom xD

Selma tränar nacken och får titta lite på Babblarna :)

Petter har hittat en maskros idag :) älskar den blomman!

2 kommentarer:

Jennie sa...

Haha vilken stirrblick på Selma framför Babblarna xD

Men härligt att shortsen gick igen! jag fick inte igen mina förra sommaren så jag fick sätta dit en gummisnodd i knapphålet xP men i helgen när jag testade dem för första gången i år så gick de igen! Oh Joy! ;) så du är snabb att gå ner! Duktig som rör dig så mycket. :)

Only me sa...

Haha joru, Babblarna är bra grejer 😂 En kort stund 😜 Intresset är över på 3 minuter (och det är ju bra det, mer behöver hon inte glo på skärm).

Ja jag blev förvånad att de gick få på sig 😳 Måste kanske kolla om jeansen passar snart. Inte för jag tror det...
Tror dock att allt promenerande gett resultat på omfånget 😊 Ser inte ut lika ladugårds-bred längre och det känns lättare. Men det är typ 8 kg kvar till målvikten.