fredag 6 maj 2016

Njutning

Idag har vi inte gjort något märkvärdigt över huvudtaget. Om man inte räknar att njuta av sol och värme som märkvärdigt <3
Tog med Petter och Selma på en promenad på förmiddagen och det var så varmt att jag skippade jackan och gick i bara linne upptill :) Himmel så härligt!

Petter plockade Maskrosor (han förstår inte skillnaden på maskrosor o tussilago).



Självklart plockade han en egen till Selma <3

Å en till mig med (och en hel hög till som alla skulle dela på)


När Selma sov mitt på dagen så slängde jag ner ravva i solstolen och njöt! Åh som jag saknat solen, värmen, att ligga med stängda ögon och lyssna på fåglarna som drillar, barn som leker, katter som stryker kring knuten.

På tal om katter så fick vi ovälkommet besök av en katt idag. Jag satt i soffan och ammade Selma när jag helt plötsligt ser det fräckaste jag sett på länge, en katt som blev två meter lång runt hörnet upp mot trappen när den trodde jag inte skulle se att den tänkte gå upp på övervåningen. Mest frustrerande att sitta med en bebis hängande i bröstet och inte kunna göra ett smack. Det slutade ändå med att jag fick kuta upp ur soffan med Selma dragandes i bröstvårtan så den är väl en fem centimeter lång Nudå och jaga ut den. Fräck!

Petter har varit ute och lekt med kompisar prick hela dagen efter att vi kom hem från promenaden. Älskade barn, så kul att han har massor av vänner att leka med :)

Idag fyller Selma 3 månader <3 huga huga sommarstuga! Var tog tiden vägen? Hur är det möjligt att hon redan är så "gammal"?!


Åsså avslutar jag med en bild på killen med sittstilen ;)



3 kommentarer:

Trollkatt sa...

Söt bild på tremånaderstösen ��. Så störigt med påhälsning av katt när man har egna! Innan egna katter har jag annars alltid tyckt det varit lite mysigt när det dyker upp en ��.

Trollkatt sa...

Frågetecknen ska ju vara hjärtan 😂💜

Only me sa...

Tack ❤️
Ja faktiskt sjukt störigt när den kommer in och snokar runt. Men de är ju såna djuren 😉 borde inte hetsa upp sig men när våra upptäcker att det klivit in nån annan blir det ju ett jäkla hallå :|
Ja annars är det ju mysigt när de kommer och man kan mysa lite 😊

Haha meh, du fick ju till ert hjärta o en smiley i den andra kommentaren 😂 Varför funkade inte hjärtat i den första tro?