tisdag 16 december 2014

Spasmer och svull

Sitter under mysfilten i soffan och huttrar. Är trött som en gnu och ögonlocken har spasmer. Eldar ljus som en dåre och mular i mig godisarna som blev kvar från helgen. Visst är det knepigt, hälften av sorterna i skålen äter jag helst inte men ikväll slinker allt ner.
Efter nyår måste jag ta tag i mig själv. 
Ska jag orka renovera i huset så kan jag inte släpa runt på en hängbuk större än på en nyförlöst sugga. Nepp, det måste bort! Efter jul...


Henke ligger ute i natt så jag ska slå rekord i tidigt sänghäng :) 

6 kommentarer:

MammaTill2 sa...

Jag måste också ta tag i buken och all skit jag stoppar in i huvudet :( Funderar på något LCHF liknande. Något måste göras iaf... Kramar <3

Only me sa...

Ja fy hunnan vilket elände :( Jag tänker inte LCHF a. Den dieten irriterar mig vansinnigt mkt. Däremot försöka äta mer regelbundet och mindre portioner samt ett nytt försök att börja med någon form av träning ;)

MammaTill2 sa...

Varför gör den det? För att "alla" hoppat på den? Barnen pratar om att ha godisuppehåll efter nyår, kommer göra dem sällskap i så fall. Hoppas på att det gör lite nytta också ;P Jag tror min kropp kan må bättre med lite mindre kolhydrater.

Only me sa...

Nä inte att "alla" hoppat på den utan att många av de som går på den dumförklarar folk som vill äts pasta/ris/potatis mm och att det blivit som en sekt av det. Det är sjukt mkt med den dieten jag inte gillar, det var en av de sakerna. Att dra ner på kolhydrater är en heeeelt annan sak. Att sluta äta godis är toppen! Att mula i sig kött och fett.... Inte bra i längden tror jag. Speciellt fettet. Proteiner kan man få från andra håll än kött.
Men som sagt, mycket stör mig med den dieten.
Tror absolut du kommer långt med att sluta äta godis och mängden kolhydrater man behöver skiljer sig säkert från individ till individ. Plus att det är skillnad på kolhydrat och kolhydrat :)

Unknown sa...

Lika bra att spara alla måsten till efter jul :)

Only me sa...

Precis syrran :)