torsdag 18 december 2014

Bortskämda barn

Kallt så in i vassen var det att gå runt och se över var vår tomtgräns ska gå. Tårna var tjälade i flera timmar efteråt och då hade jag ändå pälsat på mig med skorna som enligt andra ska vara så jävla varma (och enligt märkets egna bedömning vara varma ända ner till 40 minus grader) och raggsockor. Mina fötter har förfrusit en gång och sedan dess spelar det ingen roll vad jag har på mig för skor, strumpor osv, de blir vit/blå och skallrar runt i skorna på en gång ändå :(

Träffade närmaste grannen som bad oss svänga förbi två gamla farbröder som jag älskade när jag var barn. Åh som jag minns vad jag trivdes med dem och det var nog ömsesidigt. Specielt Bert var min favorit. Så, innan vi åkte hemöver tog vi svängen förbi Bert och Ove. Tyvärr fick vi beskedet att Bert somnade in igår :'( Åhhhh så sorgligt. Han hade pratat massor om mig och blivit så glad när han hört att vi skulle flytta dit och så "datt n ta pinn" precis före :( 

Petter gjorde sitt första besök hos frisören idag. Han har sparat och sparat för att kunna klippa till en tuppkam och idag fick han den :) 
Såååå gullig som helst <3

Före
Efter

Han fick till och med kammen sprayad grön ;)

När Petter var snaggad åkte vi till Stor-Petter och hans fruga och fick fika. Stor-Petter hade en present till Petter som han gärna ville ge honom så fort som möjligt så den fick han idag. Herregud! Bortskämd lilleman!
Platta och gubbar och kontroll som kopplas till iPad. Kan ni tro att vår Petter var glad?!?

Julia fick headset och datormus till TheSims. 
Bortskämd av Stor-Petter även hon <3

I morgon ska jag ringa naprapaten. Precis HELA min rygg gör ont och är öm. Flera kvällar i rad har jag varit tvungen att ta värktabletter för att kunna sova över huvud taget :(
Får se när jag kan få en tid, hoppas på den här sidan av året i varje fall...






4 kommentarer:

A-K sa...

Finaste Petter-plupp! <3

Only me sa...

Ja han var så nöjd så <3

Jennie sa...

Vilken tuffing! :D

Only me sa...

Hehe, ja han är COOL som han själv säger ;)