söndag 7 december 2014

Skabbig

Usch, min kropp känns hemsk. Vet inte vad det beror på, men senaste tiden har jag haft klåda över precis HELA kroppen. Typ som om jag vore småallergisk. Det kliar inte på något specifikt ställe utan kliar här och där hela tiden. Det sticks typ.
Utöver det känns mina leder svullna och stela. Som om jag har samlat på mig vatten. Det syns inte men känns.
När jag borstar håret och det är tovor som borsten fastnar i så gör det sjukt ont och jag blir förbannad varenda gång jag måste borta håret. Tilläggas bör att jag INTE är det minsta håröm vanligtvis. Sen irriterar olika typer av tyg min hud så att jag ibland bara vill slita varenda tråd av kroppen och klia med rotborste. Frustrerande!
Jag har en ide om att det beror på vinteräcklet! Detta jävla velande i varmt/kallt som det varit ända sedan i höstas. Jag tror inte min "inre termostat" hinner inte ställa om sig. Att om vartannat våldsfrysa för att sedan svettas (på grund av att värmen inomhus inte hinner justera sig lika snabbt som utomhustemeperaturen).

Finns det fler som blir såhär?

5 kommentarer:

Jennie sa...

Det låter ju lite som att du kan vara överstressad också, säkert har även vinteräcklet ett finger med i det hela, men det där är ju även symptom på stress, oro, depression. Och stress ligger väl nära till hands med hur det varit sista tiden?

Only me sa...

Ja kanske det... Har aldrig tänkt i de banorna, att det kunde vara stress. Kanske blir bättre om ett tag då :)

Jennie sa...

Ja det borde det bli :)

Jessica sa...

jag känner mig så enormt utanför som inte har en aning om vad som försiggår i ditt liv :( och så sjukt nyfiken haha men massa massa kramar iaf <3

Only me sa...

Tack Jessica <3 Du är inte utanför, jag vill bara inte berätta hör om vad som sker just nu. Du ska få veta :)