fredag 19 december 2014

I kläm

Fick en tid hos en naprapat idag och tydligen är ischiasnerven på vänster sida helt ihopklämd och musklerna runt spända. Såååå, blodflödet funkar inte bra vilket gett upphov till onta från lårets baksida ända ner till hälen och vidare ut längs vänster fots utsida. Hon knådade och klämde och det kändes... Sen gick hon loss med en nål som hon stack in på väl valda ställen på vänster skinka. Inte det skönaste jag varit med om... Kändes som om nån gav mig elstötar. Svettades som en gris när tortyren var över.
Det känns lite bättre men lååååångt ifrån bra. Har en ny tid den 30e. 
Hon koncentrerade sig på benet och höften nu och nästa gång eftersom det är mest akut. Sen har jag väl krympt flera cm på längden såna låsningar jag har i bröstryggen. Där knäckte hon bara lite idag för att lossa det värsta.
Undras hur många tusen det kommer att kosta att laga det här jävla raset till kropp.
Kanske vore lika bra att lämna in istället.
Känns så nu faktiskt :(




6 kommentarer:

A-K sa...

Näää, inte lämna in! De kommer å bli bra! Låt de ta den tid de tar, bara de blir bra. Skönt att ändå få veta vad som är är galet och att de går att åtgärda. Hang in there bejb!
Kram! a

Only me sa...

Tack <3 Det känns jobbigt överlag just nu. Borde vara glad men just nu är jag inte det. Känns som jag inte vill och orkar satsa faktiskt. Attityder och kommentarer påverkar mig för mycket och att bevisa för alla andra att man duger åt känns enbart jobbigt.

A-K sa...

Huff!
Well, du vet adressen om du bara vill komma å sitta, du vet - vi måst int prata, bara va :)

Only me sa...

Tack goding <3

Trollkatt sa...

Det här är lätt sagt men svårare gjort....du ska inte försöka bevisa att du duger, för det gör du, utan du skall skita högaktningsfullt i vad någon annan alls tycker och tänker! Man förlorar all sin energi annars.

Och kroppen...ja, bra att du nu vet vad som är felet. Det kommer ju bli bättre igen! Sådant där borde ju ingå i vanlig sjukvårdstaxa kan man tycka?!

Only me sa...

Tack Paula <3 Det är sant och jag har försökt och försökt men när det inte ens känns som de närmaste stöttar så tappar man lixom sugen.
Att hela kroppen totalstrejkar är garanterat ett resultat av stress inför allt! Att de Jah älskar ska må bra, oro för att de inte mår bra, vänner som vill ses, ett jobb som jag verkligen inte vill gå till längre, huset som jag vill ha men tror jag skoter i, allt! Det har samlats på för mycket så jag orkar inte mer och nu är kroppen paj.

Jo man kan tycka att det ska ingå i sjukvårdstaxan men tyvärr ingår varken tänder eller "sånt som inte läkare hanterar" i den :(