lördag 13 december 2014

Sällskapsspelande

Igår fick vi middagsgäst :) Erik kom efter jobbet och Henke visade sin matlagningskonst och bjöd på potatisbullar med köpt lingonsylt och knaperstekt bacon. 

Efter den flådiga middagen vankades fika och spel :)


Vi började med att spela en omgång Bismarck. Lätt det roligaste kortspel som finns :)
Henke skrällade och tog hem vinsten ;)


Efter kortspel blev det frågespel. Julia fick agera Magnus Härenstam och ge svaren medan vi ställde frågorna. Såååå kul!
Jag vann alla omgångarna :D




Varför ses man inte oftare och spelar sällskapsspel?!? Det är faktiskt ett sjukt kul sätt att umgås med vänner :)

Idag har Henke handlat lite julklappar och under tiden passade jag och barnen på att storstäda hela huset :) härligt!
Då kan morgondagen ägnas åt umgänge heeeeela dagen :D


6 kommentarer:

Jennie sa...

Ja, jag älskar sällskapsspel! Jeopardy visste jag inte ens fanns i sån där form, måste nädtan skaffa det. :) jag är så dålig på kortspel, önskar att jag hade tålamod och okncentration att lära mig fler, just nu blir det bara vänd tia och chicago vi spelar.

Only me sa...

Sällskapsspel är kuuuuul! Vi har två olika Jeopardy och det är sjukt kul. Åh du skulle lärt dig Bismarck :) det är sjukt kul! Man ska samla stick och det går ut på att bedöma hur många man tror man tar samt att räkna hur många av korten motspelarna har och såvidare. :)

Jennie sa...

Okej :) kanske ska ge det en chans då. :)

Jessica sa...

Spel är riktigt kul. Vi har haft ett antal Monopol-maraton jag och barnen sista året. Superkul :) Speciellt när jag vinner :p

Only me sa...

Ja det är skoj Jessica :)
Hmm monopol klarar jag inte av att spela. Blir så sjuk elak så alla inkl mig själv får lida x(

MammaTill2 sa...

Hahaha vad roligt att läsa (ang monopol). Vi köpte ett förra året till jul. Jag var med och spelade en gång. Gick så sjukt dåligt och jag blev så elak så jag tyckte illa om mig själv hahaha :/