fredag 26 december 2014

Reboot

Känner att jag vill starta om. Börja om från scratch och bli pigg, glad och liiiite mer utåtriktad.

Vill börja träna och äta bra. Det är dock svårt. Båda delarna är svåra.
Träningen är svår på det sätt att tiden är svår att få till. Att kliva upp före fan på morgonen för att hinna innan jobbet känns bara föööör jobbigt och inte rättvist mot barnen som oxå måste börja minst en timme tidigare. 
Maten är oxå en historia i sig... Jag skulle vilja äta mer grönt, broccoli, morötter, kål och så samt skippa det mesta av mjölkprodukter (grädde och créme fraische i första hand). Tror jag skulle må bättre av det. Mer grönsaker/rotsaker och mindre fett.

Men så är det detta med att hitta formen för att få allt att fungera. 
Jag tror inte på promenader och hemmaträning för min del för jag har inte karaktären till det. Tycker inte direkt om att vara ute och gå heller...
Zefyren är bra. Gratis och i anslutning till jobbet. Antar att det är där jag får hålla till. För det är enkelt att kräla sig dit.

Jaja, jag tänker i alla fall på det. Nästa steg är att komma iväg. Får bli som med allt jag tar mig för, en dag finns motivationen och då kör jag bara :) 

4 kommentarer:

Jennie sa...

För mig som inte kan träna bland folk är det bara promenader och hemmaträning som finns som alternativ. Men som sagt, karaktären osv. Kommer jag bara igång med promenader/träning så ordnar kosten till sig automatiskt. Då äter jag och är sugen på saker jag mår bra av. Nu är jag verkligen fast i skitmat jag med och rör mig ingenting, men det är ju nu jag verkligen borde skaffa lite kondition och styrka. :/

Jag kom också till en punkt då jag inte alls blev sugen på vin/öl längre. En bra bit INNAN jag blev gravid alltså ;) Förr kunde jag lätt ta ett glas vin eller en öl till maten på lördagen, men på slutet fick jag bara i mig några klunkar så det kändes ju rätt onödigt. :P

Only me sa...

För mig går det bra att träna på Zefyren för där är det oftast inte mycket folk och vid vissa tider är det knappt några alls. Utmärkt! Annars är det som för dig, fixar inte att träna bland folk (frånsett när det är typ Body Pump, det går bra).
Ja visst är det så, börjar man träna så kommer resten av sig själv. Kroppen är finurlig på det viset att den känner av vad den behöver och cravar det ;)

Ja du borde röra på dig för tiden efter förlossningen är tung. Kroppen känns sladdrig och med lite muskler hänger allt ihop bättre ;)

Ja jag kommer garanterat att festa, det är inte så, men jag är bara inte sugen nu. Alls. Och att bara ta ett glas till maten är inte alls min grej. Ska jag ha i mig alkohol är det endast för ruset och inget annat ;)

Jennie sa...

Ja på gruppträning så är ju alla fokuserade på instruktören och sig själva hela tiden så det funkar för mig med, OM jag får stå längst bak i ett hörn ;)

Jessica sa...

Motivation är A och O.. utan den blir det bara tungt och jobbigt och man kommer inte iväg. Min motivation är nu 100%, speciellt efter att jag klev på vågen i morse.. Så nu kör jag bara.. så himla kul :)