tisdag 9 september 2014

Val

Men åhhhhhh! Val på söndag och jag trodde jag var klar över hur jag tänkte lägga min röst. Nu är jag osäker. 
För kommun och landsting är jag säker, där personröstar jag, men till riksdagsvalet... 

Önskar jag orkade engagera den grå till att tycka det är såpass intressant med politik att jag orkade djupdyka i några olika partiprogram och dess grundsyn.
Behöver ju inte läsa varenda partis program eftersom jag är helt stupsäker på att jag över min dödaste lilla kropp skulle rösta ex SD, F!, V, Piratpartiet och flera. Så där finns ju ingen mening att lägga någon som helst krut.

Nnnngggghh! Varför började jag inte läsa på tidigare?!


3 kommentarer:

Jennie sa...

Egtersom "jag gör det sen" är en fantastisk egenskap ihop med demens :P

Trollkatt sa...

För mig är det tvärtom, mycket lättare att rösta till riksdagen än i personvalen. Ändå röstar jag i år på ett parti jag aldrig röstat på tidigare :)

Only me sa...

Sant Jennie :)
Så har det alltid varit för mig med förut Paula och tills för bara några dagar sen visste jag prick vad jag ville. Men sen kommer saker till som gör att det inte känns rätt. Men det lär ordna sig till på söndag. :)