lördag 13 september 2014

Tager du...

Idag har jag fått den stora äran att bevittna en av mina älskade bröders bröllop. Det har varit ett
himla sjå att hålla det hela hemligt då detta var en ytterst intim ceremoni. Förutom lillebror och Emilie var det William, Wincent, prästen, kantorn och jag där.
Tänk vilken otrolig ära att få vara vittne. Den enda som vetat detta. Vet inte ens hur jag ska förklara den känslan. Kärlek :)

Vädret visade sig från den allra soligaste och vackraste sida. Himlen var overkligt blå :)

Här är en bildbomb från dagen. Känner mig besviken på att mina fotoskills totalt rasat i botten och att skärpan är urusel på de flesta bilder, nästan så man kan tro att jag använt mobilen, men det har jag inte...

Förberedelser

 William

Wincent o William

Älskade bror


Linslusen William

Wincent

Ringarna


Innan ceremonin

Kyrktornet. Gammalt som Gud själv

Vackra paret

"Undrar vad som händer" tönker Wincent

Ringarna välsignas


"Tager du..."

Ringväxling



Nygifta :)


Solen skiner och lyckan är total





Dörrknopp








Sackristian



Rejäla gångjärn på 1400-talet

Detalj på en av ljuskronorna


Ragunda gamla kyrka


Som synes var det en riktigt gammal kyrka de vigdes i. Jag brukar vara rätt obekväm i kyrkan men i denna kändes det helt ok. Den var otroligt vackert utsmyckad och det är svårt att inte förundras över hur välbevarad den är med tanke på dess ålder. Den är byggd i slutet av 1400-talet. 
Bland annat är orgeln en av de enda i sin ålder (från 1700-talet) som fortfarande går att spela på. Dock är den tydligen lite lynnig, men äldre kan ju vara det ;)

Jag har haft en fantastiskt dag.

Önskar er världens bästa äktenskap! Älskar er <3

Inga kommentarer: