lördag 20 september 2014

I naturen

Idag har jag och Julia haft huset för oss själva. Henke och Petter åkte nämligen till Ramsele på lastbilsträffen som arrangeras där varje år.

Lyckades lura med mig grodan ut i skogen för att kika efter lingon och kanske främst, trattkantareller. Hittade lingon men inga trattisar. Har ju liksom inte en susning om var de finns så det är inte så lätt.
Fint väder hade vi varje fall :) 


Nu ligger vi slängda i soffan och har laddat upp med lördagsgodis och snax. Mys mys!


I morgon kommer min älskling Magda hit <3 Ja resten av familjen oxå såklart.
Ser riktigt mycket fram emot det :) 
Middagsförslaget från Magda var korvstroganoff och trots att jag är redigt less på det så blir det som gästerna önskar :) 

Nu ska jag ta å gosa med katten, ungarna och Henke. 

6 kommentarer:

MammaTill2 sa...

Jag hörde (på radion tror jag det var) att tragiskt trivs där det är Sankt och mycket tall. Men om det stämmer vet jag inte... Så himla fint ni fått det med nya soffan o allt i vardagsrummet <3

Only me sa...

Jasså?! Jag har hört att de trivs i gammal granskog med lite inslag av björk. Kanske går att hitta dem lite var stans då? Blir så less på att varenda jävel är så hemlig med var de finns. Om jag hittar ett ställe ska den som vill få veta var :)

Tack! Ja det blev bra :)

MammaTill2 sa...

Hahaha tragiskt? Inland undrar jag hur det där stavningsprogrammet fungerar egentligen??? Jaga, ja då måste det ju gå att hitta dem överallt ju.. Ja varför så hemlig jämt för :/

MammaTill2 sa...

Men alltså nu får ju telefonen sluta.. Jag orkar inte trippel kolla allt jag skriver och då blir det ju hmm lite konstiga ord. Men jag tror du fattar ändå ;P

Tommy sa...

Kan du skriva ner exakt hur du gör din stråganoff o messa mig så kan jag pröva göra lika nån dag. Jag är barnsligt förtjust i stråganoff. O du brukar ju göra god mat som slinker ner ganska fort i min mage.
😄😄🍝🍖🍗

Only me sa...

Gulle-Tommy :) Klart jag kan!