söndag 7 september 2014

Utefix

Det känns som min förkylning är borta nu :) Härligt! Dessvärre har den blivit utbytt mot torrhosta vilket inte är vidare mycket att jubla åt heller :/

Vaknade mitt i natten av en supersnorig dvärg som snörvlade och grymtade som en gris. Han somnade som en sten, inte jag. Var helt utomjordiskt jävla ultratrött men det gick inte falla i koma igen. Fullkomligt dödsstressande det här med sömnen. Vaknar av minsta lilla flugfjärt och då är det kört att bara vända sig om och sova vidare. Visserligen är jag inte vaken länge men ändå, det är irriterande.

Nåväl, Petter känns väl inte som den piggaste på planeten direkt. Tur att han inte har massa saker som han "måste" hinna med innan det vita äcklet täcker landskapet.

Jag har tagit upp alla morötterna och purjolökar idag. Salladen såg lite deppig ut så den blir kompost. Med andra ord, pallkragarna är nära på helt iordningställda för vintern. Lämnade kvar palternackorna för det var så många, får väl skänka bort om vi inte kan krubba i oss dem själva.

Sen har utemöblerna blivit oljade och redo för vinterförvaring. 
Henke klippte gräset och jag har rensat rabatterna på framsidan.

Tog med en låda nyskördat upp till mamma och U när Henke åkte upp för att fixa bromsarna. Det blev uppskattat!

Lånade med oss grästrimmern hem så nu är ogräset runt husgrunden och runt träd jämnat med backen. Snyggt och prydligt!

Nu är jag typiskt nog astrött. Kunde lätt somna och sova för natten prick NU! Tyvärr är det inte möjligt eftersom jag väntar på att lillgrisen kommer hem från Momma. 
Så typiskt att bli trött nu. Kommer ju inte hålla i sig tills det är dax att knyta sig. 

Inga kommentarer: