torsdag 11 september 2014

Koppar och mat på fat

Blev bjuden på smaskens middag hos mamma idag. Kokt fläsklägg, kokt potatis och kokta morötter. Hon åt rotmos men det vill jag icke ha. Huga för ihopmosad potatis, morot och främst kålrot. Kålrot är gott att rosta i ugn och käka rå men icke koka och stampa till mos. Hurv.
Hur som, supergott var det (allt utom rotmoset)!
Petter tyckte också massor om :) 

Efter middagen åkte jag på att färga mammas hår. Hon tycker min färg är så fin så hon ville minsann ha lika :) Kul!

Julia käkade middag med sin farmor, farfar och pappa. Glad att jag fick henne att höra av sig till dem för jag är säker på att de saknat henne och tvärtom.

Fy så rått det är ute. Känner mig kall rakt in i märgen. Fick tända upp en härlig brasa i kaminen hos mamma. Åh som jag önskade att vi hade en kamin.
Älskar att sitta framför den och känna hettan och höra knastret av brinnande ved. 


Nu sitter jag instoppad under en filt i vår soffa. Har tänt mängder av ljus bara för att se elden dansa och inbilla mig värmen från lågan. Det är väl det mysiga m mörkrets återkomst, tända ljus och kura under en filt.


3 kommentarer:

Jennie sa...

Åh men slurp! Rotmos och flösklägg som är så jävla gott! Jag älskar rotmos! Måste kolla om det finns flösklägg på affärn npt. *droooooool*

Jennie sa...

FlÖsklägg....

Only me sa...

Hahaha vilka flöskler xD