lördag 17 september 2016

Utomlands vs flytta

Var tvungen att tvärt ta en paus i städningen och få ur mig lite tankar.

Det är lite ironiskt faktiskt. Jag har tjatat och tjatat och tjatat på Henke om att jag vill åka utomlands. Jag vill till sol och värme. Så nu i sommar, efter vår Sverigeturné, så säger han plötsligt att han kan tänka sig att åka utomlands nästa sommar. Jag blev mycket förvånad. Hakan av på tre ställen efter att den slog i backen.
Men glad. Äntligen liksom! 

Så känner jag nu medan jag städar och donar att; nä-ä, jag vill inte åka utomlands. Jag vill flytta! Jag vill köpa hus. Där vi bor nu, det ser jag inte som något annat än ett tillfälligt boende. Jag kommer aldrig trivas 100% här. Jag trodde det men nä, jag känner mer och mer att det aldrig kommer bli så. Helt ärligt så sitter jag och letar annat boende rätt ofta...
Anyways, det var inte det jag skulle skriva om, utan ironin i att när Henke äntligen vill åka utomlands, då vill inte jag xD

Jag vill spara ihop pengarna som en resa för alla oss skulle kosta, inklusive fickpengar, och lägga i en hög för vårt hus. För när rätt hus dyker upp, då vill jag köpa. 
Jag hade ju hoppats på söderut men Henke vägrar :(

Näpp, fortsätt gno!

Inga kommentarer: