tisdag 13 september 2016

Gå genom historien

Idag har vi haft en riktig mysdag jag och Selma <3

Först mötte vi upp Emmi och goa lilla Mina och strosade runt på Jamtli historieland. Åh så mysigt det är <3
Vädret var helt underbart och både Mina och Selma var nyfikna på djuren och omgivningen :) Älskade små barn! 
Selma blev särskilt förtjust i några kaniner som satt i en bur. Där hängde hon sig fast på staketet och vrålglodde xD

Jag trivs så himla bra med Emmi, lättsam, rolig och snäll. Jag känner förtroende för henne.
Nu hoppas jag vi hinner med att träffas där nån fler gång innan det blir alldeles för kallt :)
Kanske kan vi pallra oss dit på öppna förskolan någon dag. 


"Jag bor här"


Älskar detta 70-tals område och telefontjorren :) Vi pratade lite om det och tänk, våra barn kommer aldrig veta vad detta är. Ja kanske att de skrattar åt dem på nån tv-serie de kommer se eller någon dokumentär från "förr". Våra barn kommer knappast ha brevvänner. Såna man skrev brev till för hand. Brev i papper. När man tänker tillbaka på det viset så kan jag inte hjälpa att jag känner mig en aning mossig xD


Underbara miljöer i helt fantastiskt höstväder

Efter en härlig stund på Jamtli var det dax för mig och Selma att möta upp mamma på sjukhuset för att hälsa på lilla Momma.
Vi tog med henne ut i det fina vädret. Så mycket skönare än att sitta som en pinne i en skithög uppe på salen där hon ligger. Sjukhus måste vara det tråkigaste ställe man kan vara på (om man bortser från jobbet då, för det är ju faktiskt roligt. Mina kollegor är bäst!).
En runda runt sjukhusområdet fick det bli, mer pallade inte mammas rygg av. Handtagen på mommas rullstol var så låga att morsan fick gå som en vinkelhake och skuva momma så för att inte morsan skulle behöva sängen bredvid mommas fick det bli en kort sväng. 
Innan vi gick in satt vi i solen och mådde gott en stund.

Släktens äldsta och yngsta personer på samma bild <3

Vi avslutade besöket med en fika i caféet medan Selma fick äta lite. Momma är underhållande så det räcker och blir över. Trots att hon kan vara aningen virrig emellanåt så har hon då humorn intakt :)

Händer tillhörande två mycket älskade människor <3

Nu är det dax att försöka få lite sömn. 

2 kommentarer:

Jennie sa...

Just nu slog det mig att jag glömt att svara på ditt sms. -.-

Åh mysiga Jamtli! <3 måste åka dit med Linnéa nåt framöver, nästa sommar kanske. 70-talsområdet är det också nåt som ligger på Jamtli? Det måste vara relativt nytt i så fall väl?
Så skönt att det är bättre med mormor ♡ underbar bild med Selma och hennes hand ♡♡♡

Only me sa...

Ja Jamtli är verkligen så himla mysigt! Fattar inte varför vi inte är där oftare.
70-tals området ligger precis vid fotbollsplanen på hovvallen. På Jamtli. Det är nog nåt år i varje fall. Det ligger precis bredvid Fem myror är fler än fyra elefanter området :)

Ja det är fantastiskt att Momma är piggare <3
Tack! Tyckte motivet blev så talande när jag såg dem sträcka sina händer mot varandra så jag kunde inte låta bli att fota <3