söndag 4 september 2016

Jobbhelg och svampjakt

Oaaaa, helgen slut! Känner mig som ett roadkill, alla kategorier. Men det är väl lite så det brukar kännas när latmasken tvingats dansa xD 

Jobbhelgen har gått bra :) Har väl kännt mig lite vilse i pannkakan emellanåt men då är det ju tur att man har en kollega med huvudet på skaft såna gånger :D Jag och Ulrika är ett bra team! 


Idag förbarmade sig Lise-Lott över mig och mitt idoga svampletande och tog med mig till hennes ställe :) Såååå snällt! Och så kul! Först var det lite trögt. Vi hittade svampar (rödgul trumpetsvamp var dagens mål) men på mer eller mindre varenda svamp hade Herr Snigel von Slem knaprat. Svampen såg fin ut ovanifrån men skaftet hade han gnagt (?! sugit?! eller hur fasen äter sniglar) av på flera ställen. Såg lixom sådär lagom jäkla okynnes-gnagt ut. Som om flest provsmakade svampar vinner.
Vi misströstade lite en stund och började vända tillbaka mot bilen då Lise-Lott hel plötsligt snubblade rakt ner i en trumpet-gruva. Stora fina svampar som inte var provsmakade. :)



Känner redan nu att jag kommer ha träningsvärk i morgon. Skönt! Speciellt eftersom det är i hängfladder ravva det redan börjat strama :D Helt sjukt hur platt en röv kan bli verkligen! Inte för att jag haft någon Kim Kardashian bakdel någonsin men det har åtminstone existerat en gnutta stjärt. Den är numera lika sladdrig som magen och hade jag inte trängt in den i jeans skulle den klappa tanken när jag går :(
Surmark och gummistövlar som samarbetar till att man nästan står still på en fläck och trampar. Jag är icke van att trampa runt med sugproppar på fötterna så det blev tungt! 
Utöver det kommer jag ha träningsvärk i ryggen. Även den fick jobba när jag klafsade runt i gyttja.

Sen kanske det är lite ont i ländryggen efter att ha gått som en vinkelhake i ett par timmar och stirrat på löv, barr, blåbärsris och svampar :)






Hittade förresten mer eller mindre ett helt skelett efter en älg (eller annat stort djur) . Spännande! Jag undrar vad som hänt den. Dog den av ålderdom? Blev den riven av björn? Hade den skadat sig? Saker vi aldrig får veta ;)




Inga kommentarer: