tisdag 27 september 2016

Smaskens currykyckling enligt Selma

Ikväll fick Selma testa den första av de två kycklingrätterna jag lagade igår och den var goooooood :D
Hon satt som en fågelholk med munnen som ett litet O och bara väntade på att jag skulle skotta in nästa tugga.
Så, första gången hon åt av den så var det succé i varje fall :)

Receptet hittade jag på minimat.se
Jag håller mig aldrig helt till recept dock...
Här är i varje fall receptet, min touch :)

Kycklinggryta med curry och couscous

1 morot
1/2 lök
1 kycklingfilé
1 saltfri buljong (ICAs frysta kycklingbuljong)
2 dl vatten
3/4 dl couscous
1 tsk gul curry
1 msk tomatpuré
1 tsk rapsolja
1 msk olivolja

Skär morot och lök fint. Tärna kycklingfilén. 
Hetta upp rapsolja i en kastrull och frös lök och morot utan att de tar färg. Lägg i kycklingfilén och fräs lite till.
Rör ner tomatpuré och curry och tillsätt vattnet och buljongen. Sjud i ca 15-20 minuter.
När grytan är färdig hälls olivoljan och couscous i. Låt couscousen svälla några minuter. Mixa till önskad konsistens.


Det går inte sitta still när det serveras så god mat :)

I morgon ska hon få testa den andra rätten, kycklinggryta med basilika
Får se om den går hem, i så fall kommer receptet här sen :)

Inga kommentarer: