måndag 5 september 2016

Lyllos bebis och katt

Å jäklarns så trött idag! Sov som en sten i natt och vaknade helt vimmelkantig när klockan ringde (ja jag var ju såklart uppe o ammade ett par gånger på natten men det gör jag varje natt halvt i sömnen). Så skönt att båda mina smågrisar har alldeles fantastiskt morgonhumör. De vaknar med ett leende :) Så himla underbar start på dagen, att mötas av en morgonpigg och supersurrig Petter och en knickrande Selma <3

Mamma hämtade mig o Selma mitt på dagen och så åkte vi ner på sjukhuset och hälsade på och sen bjöd hon på fika i cafeterian :)
Selma passade på att ta en liten powernap. Antagligen uttråkad intill medvetslöshet xD

Ibland önskar jg att jag var en sån liten parvel. Tänk att bara kunna knoppa en stund när man känner sig trött.

Eller som den här liraren:

 Hennes dagar går ut på att stå vid dörren och vråla och vilja gå ut. Vara ute en halv minut, vråla och bli insläppt, springa som om hon aldrig får mat till matskålen, hetsäta, ställa sig vid ytterdörren och gnälla för att komma ut. Går runt huset, ställer sig utanför altandörren, vrålar och ska in. 180 till matskålen, hetsäta, ställa sig i trappen och gapvråla (akustiken är tydligen fantastisk i just trappen), kliva upp i soffan, trampa med klorna ute i nya soffan så matte får ett psykbryt, lägga sig och se ut prick hur nöjd som helst.
Katter älskar verkligen att se andra dansa efter deras pipa ;)

Nu ska jag sova. 

4 kommentarer:

Jessica sa...

Så kul att du börjat blogga igen <3

Unknown sa...

Fantastisk bild på Maja piraya😂

Only me sa...

Tack <3

Only me sa...

Haha tack 😂