fredag 2 september 2016

Gästspel

Bästa sättet att bli trött så man fullkomligt rasar ihop i en hög av ben är att ta på sig att jobba en helg efter närmare 8 månaders föräldraledighet. Just nu känns de undre ögonlocken väldigt långa och påsiga medan de övre känns tunga. Det är med andra ord dax att försöka sig på lite avancerad rodelträning :)

Det kändes mycket tråkigt att lämna en sovvarm blöjrumpa och dess tillhörande gosunge i sängvärmen och smyga upp i morse. Helt vansinnigt trött efter en natt av ammande och krånglande av Selma. Hon brukar aldrig krångla på nätterna men just inatt, bara för att jag skulle upp så nog fan tyckte hon det var läge arr dra av en serenad av strupsång, growlande, hostande och störttjut i något som kändes som en eon av tid. Hon somnade om vid 4. Jag somnade om många gånger fram tills klockan ringde 6.10 eftersom jag användes som boxpåse, klösträd (dax för nagelklippning på lillknoen tror jag bestämt) och krambjörn
Tur att jag är så jävla snygg och fräsch (OBS! Ironi) att jag inte behöver någon skönhetssömn.

Det gick då bara fint att jobba. Redan till förmiddagsfikat kändes det som jag aldrig varit borta därifrån. Hann till och med med att lägga nivån på fredagsskämten ;) De måste ju saknat mig och min fantastiska humor xD hahahahaha

Nämen dax att göra en trippelvolt ner i sängen för lite taktikvila :) I morgon jobbar jag och min forna parhäst Ulrika tillsammans :) Fantastiskt! Vi har mycket att ta igen :)

Matväskans innehåll numera ;)

4 kommentarer:

Jennie sa...

Huvva, hon hade nog på känn att mamma skulle vara borta och därför låta dig få veta det också. ;)

Jennie sa...

Vilken fantastisk meningsuppbyggnad x)

Only me sa...

Haha ja säkert :) de är ju som små medium när de bil de små busarna <3

Only me sa...

Hahaha ja men spelar roll xD