tisdag 6 september 2016

Hungersnöd och månadsdag

Åh huga alltså! Ikväll har jag en såndär hemsk VrålHungrigastIVärlden kväll. En kväll då jag känner mig som ett slukhål utan botten. Å som vanligt såna gånger så finns inte en smula gott att hugga tänderna i. Jag är godissugen på gränsen till absurdum. Helt sanslöst sugen på center, skumbananer i lakrits, de fluffiga sura S:en, choklad. Jag är sugen på ostkrokar, fruktsallad. Allt sånt vi inte har hemma. Just ja! Släng med några vitlöksbröd med mozzarella på också. Fy fan, mina i-landsbekymmer är av monstruösa mått, jag inser ju det, men jag är bara människa!

I morse fick jag och Sillerippen besök av Magda :) Det var så så länge sedan sist och det var så så kul! Så mycket att prata om. 
Roligt att Selma, skeptikern mot ALLA människor hon inte träffar dagligen, drog på charmoffensiven direkt mot Magda. Höuuuuua som hon glisade och hade sig :) 

Idag har Selma funnits hos oss i exakt 7 månader <3 Så fort det gått! Känns som nyss hon med buller och bång bestämde sig för att sladda ut i stora vida världen :)
Det händer nya saker hela tiden. 
Sedan 4 veckor tillbaka försöker hon komma upp på knä. Hon övar varenda dag men har inte riktigt fokuset så det är lite den här "åh en fluga" och så ligger hon på magen igen och sprattlar i Anja-säl position xD
Men det kommer. Hon övar på mycket samtidigt så det kanske blir för mycket. För hon försöker även resa sig mot soffan och dra sig upp på soffbordet. Jag tycker hon kan nöja sig med sin åla-bakåt stil för då är hon inte fullt så jäkla snabb som hon kommer bli när hon knäcker kryp-koden (om hon nu ens kommer börja krypa, hon kanske väljer nån åla/snurra/rulla variant istället).


Ikväll satt jag och lyssnade på Petter när han gjorde sin läxa. Han har läsläxa. Jag blir så stolt! Han är så duktig redan <3 Vi har inte brytt oss så mycket om att försöka lära honom läsa innan skolan för han har inte verkat speciellt intresserad tidigare men nu när han blivit storkille och börjat 1:an så har han blivit så himla mycket mer... mogen. Han vill lära sig nya saker och han vill visa att han kan :) Stora lilla Petter, älskade pojke <3
Älskade gladskit <3 Askass kvalitet, jag vet. Men i dåligt ljus med mobilkamera blir det inte bättre ;)

2 kommentarer:

Sara sa...

Har inte lärt Bella något heller då hon inte velat speciellt mycket men hon kunde ju läsa relativt bra nu och visade att hon nu börjar bli mogen för skolan, sjukt roligt 😊 men jag märker ju nu att jag varit väldigt bortskämd innan med Felicia och sin presentationsångest på att alltid ska kunna och bara bäst 😂

Only me sa...

Skönt att höra att det finns fler som inte ansträngt sig för att lära barnet allt redan innan skolstart 😊👍
Ja men samma här! Han kan ju jättebra ändå. Undras om det är att de sitter mer med iPad osv så de lixom lär sig själva?
Haha ja då är du bortskämd med Felicia 😂 Hon är väldigt lik mig i sättet, jag låg vaken en hel natt och grät och våndades över att jag eventuellt bara skulle få ett G i fysik A vilket skulle vara mitt enda G i betyget i så fall. Helt rabiat var jag. Pluggade som ett djur och fick VG i slutänden 😁 Men så har vi ju samma diagnoskombo hon och jag 😜