fredag 20 november 2015

Moody

Hej moodswings! Fantastiskt... Ena stunden lycklig och glad, nästa stund är det mest skit.
Har haft ett par dagar när det känts mest jobbigt med allt! Just nu trivs jag inte alls med min kropp och jag gissar att denna känsla inte kommer försvinna inom en överskådlig framtid heller.
Jag börjar bli fet. På riktigt. Det är bara en tidsfråga innan jag har en egen måne i omlopp. Har snart lår som en ardenner och rygg som en ladugårdsvägg. Avskyr det! Verkligen avskyr att vara fet! Har dessutom kommit in i ballongperioden och sväller som ett gammalt kadaver så fort jag kliver ur sängen på morgonen. Inte det lilla minsta angenämt och det ger dessutom ett obehag inuti kroppen som jag inte ens kan förklara.
Har inte några kläder som känns fräscha, allt är smått eller fula mammakläder. Har surfat mammakläder i dagar men det mesta ser faktiskt inte alls bra ut. Tycker jag. Att köpa större storlekar av vanliga kläder känns helt ärligt inte det minsta lockande eftersom de som regel är sydda för en ickegravid och därmed får man en passform som gamla jutesäckar. Snyggt.
Ja ungefär såhär är det nu. Kvällarna speciellt. Vill bara gråta känns det som.
Just nu uppskattar jag heller inga peppande ord som att "nä men du har inte blivit större" eller "du är så fin". Jag tycker inte det och vill ha rätt att inte tycka det utan kommentarer. TACK!
Jag är en jävla koloss och kommer ha jävligt fullt upp med att försöka få bort allt sen när bebisen väl är här. För även där, jag har inte haft lyxen att det gått att amma bort gravidkilona. Nepp, kan min kropp hålla sig fet så gör den det. 

Magen i v 29 (28+0)
Hejdå fötterna, ses i februari

Tog en evighet att komma hem idag på grund av en trafikolycka på E14. Ambulans, brandkår och polis var på plats och kön var säkert kilometerlång.
Hade väl egentligen inte bråttom hem men att bli fånge på en buss bland folk jag inte känner... Inte speciellt sugen på det. Dessutom tror folk att man är mottaglig för kallprat bara för att man råkar dela färdsätt. Men nej tack, prata med andra. En karl satt i den främre delen av bussen ända tills vi blev stående. Sen hoppade han bakåt, säte för säte och tillslut frågade han om han fick sitta bredvid mig. Ja vad säger man? Kan ju knappast förbjuda nån men finns det 90% lediga säten så kan han väl sätta sig på ett av dem?
Jag svarade bara ja och sen mediterade jag mig in i nån form av icke-existens såpass att han tillslut faktiskt flyttade på sig. Nackdelen med kollektiv trafik. Folk...

Intressant även att en del människor tror de är osynliga bara för att de inte ser en. För hur förklarar man annars näspetande så hela fingret försvinner upp i hålet samt efterföljande inspektion av fyndet som rullas och knipps iväg på golvet. 
Jag kan lätt hålla mig för skratt en sång gång. Helt ärligt alltså.

Dagens i princip enda positiva sak var min tid hos Sofie. Hon är tjejen som under nåt år nu sett till att mina ögonbryn modell yviga har hållits snyggt formade och färgade. Vi har dejtat var 6:e vecka så vi har faktiskt hunnit lära känna varandra litegrann :) tycker jättemycket om henne och det blev bara ännu roligare när det visade sig att även hon väntar smått. Hennes lilla kno är beräknad till fem dagar efter oss <3
Kul! 

I morgon jobbar jag ett extra pass för att "skola in" en jobbarkompis på helgerna. Hon har ju jobbat helg förut så det kommer inte bli speciellt ansträngande jobb precis. 
Antar att det borde bli en tidig kväll i säng men känner inte alls för att sova än på måååånga timmar (är inne i en sån där period av fulltösmedvetslös och har svinsvårt att somna). Den inre stressen är här :(


3 kommentarer:

Jennie sa...

Huvva, känner igen mig och lider med dig. :( det är en hemsk känsla när inga kläder sitter bra och man känner sig som en slusk. Hoppas att de nya skorna sitter bra och är sköna iaf, så du har nåt som känns bra. Jag minns hur jag ständigt gick och drog ner tröjor och upp byxor på slutet. Det gick ändå skapligt eftersom jag sedan innan hade flera långa linnen som jag kunde ha under de vanliga tröjorna som slutade mitt på magen då, då kändes det lite bättre iaf. Jag riktigt avskyr känslan av att ha nåt som inte täcker magen, skulle aldrig kunna ha magtröjor.

Vad var det för skummis som skulle sitta bredvid dig fast bussen var närapå tom då?! En sån där översocial jävel som dör om den inte får prata med folk på 10 minuter?

Only me sa...

Ja fy sjutton :( det värsta är att allt spänner. Avskyr när det smiter åt. Strumpbyxor och klänningar är bäst för det skär inte in nånstans.
Tycker inte heller om att visa magen. För små kläder är aldrig snyggt vare sig man är pinnsmal, vältränad, preggo eller rund. ;)
Jo jag har oxå långa linnen (gillar bäst linnen som går ner på rumpan). Så det funkar ju såklart.
Antar att det är en period just nu och att det känns bättre snart, men just denna viktuppgång känns skit! Det stör mig kopiöst att låren växt, att brösten blivit säkert 2-3 storlekar större (som om 75ff inte räckte) att ryggen blivit bredare. Magen tycker jag om <3

Ja vete tusan :/ han pratade med ALLA hela tiden. En sån jag blir superstressad av att ha nära eftersom han förväntade sig att vi skulle prata. Huvva. Tur han stack xD

Jennie sa...

JA samma här, klarar knappt att ha byxor ibland, speciellt inte jeans som sitter åt runt magen.