tisdag 10 november 2015

Djur alltså...

Har ni sett vilken fin och mysig katt?! Vackra Maja... Hon som kom svassande med en mask hängande bak på låret som om det vore det mest självklara i världen. Helvette så äckligt x(
Det är absolut det värsta med att ha katt som får gå ut. De får alltid sånt där snusk!

Nu är hon portad från vår säng närmaste tiden. Bägge katterna fick en kur med massmedel. Lika bra att Hjördis fick sig en dos oxå trots att hon ser ut som en tunna med ben. Hon kanske bara inte hunnit magra men ändå agerar värd åt snusket.

Idag har jag varit sinnessjukt trött. Vete sjutton om det kommer efter nu, allt med flytten och så. Eller om det är graviditeten som tar en sån rolig vändning. 
På tal om graviditeten så kände jag en liten fot i förrgår. Åhhhh så mysigt! 
Har fortfarande svårt att förstå att vi snart ska ha barn. Trots att jag växer så det knakar och det är rena rama rejvfesterna därinne på kvällarna. Jag är inte redo! Haha

Idag kom mamma förbi m present till Petter. Hon var sjuk när han fyllde år så det blev lite firande ikväll istället. Petter blev superglad för paketen och helnöjd när hon stannade på middag :)
Julia passade på att boka in sig i deras gästrum i morgon. Allt för att få rå om Momma och U :)


4 kommentarer:

Trollkatt sa...

Usch så äckligt ja!! Går de ute i Torvalla också?

Har ni bestämt namn ännu, ja du behöver inte berätta vad förstås, men om ni är bestämda :-D.

Jennie sa...

Huvva så vidrigt! Tilt kom också upp i sängen och skulle lägga sig vid mitt tryne med en sån där riskornsmask sprattlade i arslet förra sommaren x| så in i helvete äckligt!!! Jag avmaskar alltid alla oavsett, de kan ju smitta via skiten också så man vet ju aldrig.

Jennie sa...

Jag fattade aldrig om det var en fot; armbåge, knä eller hand som stångades där inne. Det var lite trist :/

Only me sa...

Paula: ja fullkomligt fruktansvärt äckligt x( Mår illa bara av tanken.
Ja de går ute i Torvalla med. Vi bor typ vid skogen så de trivs med att kunna gå in och ut :)

Japp vi har tänkt ut ett namn (fast nu har jag kommit på ett till x) ).
Kan maila pp fb. Det är inte hemligt men vill inte skriva ut det på blogg/fb/instagram innan hon är född. Jag vill helt enkelt inte kalla bebisen i magen för ett namn innan hon är ute utan ännu är det Lill-knoen som gäller <3

Jennie: hah jag fy sjutton! Jag brukar avmaska höst o vår när de är ute, de får ju mask per automatik då, och har inte hunnit sett någon som krupit ut förut. Usch, nu får hon inte ligga i knät på ett tag.

Nä ibland är det inte lätt att känna men den lilla foten var tryckt utåt så av längden att döma kan jag inte tänka mig att det var något annat :)
Det är ju mysigt att bara känns att det är en liten människa som blir starkare o starkare därinne <3