torsdag 26 november 2015

Krämpor och sängbyte

Hej och hå, man ska aldrig säga att nåt är bra och så för då har man jinxat xD
Har de senaste dagarna nöjt kväkt ur mig vilken tur jag har som inte har just några riktiga krämpor ännu trots att jag väl räknas som höggravid nu (vi är ju redan i v 30, stoppa tiden!!!). Det enda jag "lider" av är svullna händer och fötter/ben.
Tills ikväll. Har knäck till mig i ryggen så nu är jag stel som ett spett :( Kände inte ens att det hände men det var efter att vi kom hem i varje fall.
Well, det går väl över hoppas jag ;)

Nästa vecka kommer Petters nya säng. Han har sedan vi köpte hans bilsäng (för lite över 2 år sedan) haft så svårt att sova. Vi har trott att det varit alltifrån en "sån" period till att han haft rummet så "bakom" och igår sa han äntligen som det var (och som vi borde fattat kan man tycka, tröga föräldrar) att han inte alls tycker om sin säng och vill ha en vanlig. Ja vad ska man säga?! Efter att han i princip kommit smygande till oss varenda natt och sovit i vär säng under dessa två år så insåg vi att vi inte kan ignorera honom faktiskt. Han sover oroligt och det beror på att han avskyr sängen. 
Så, idag efter jobbet hämtade vi upp Petter och åkte på Mio och beställde en ny. Givetvis var det leveranstid på den. En vit loftsäng som han kan ha en liten koja  under. Han valde själv (ok, egentligen ville han ha en våningssäng men där satt vi ner foten, flera tusen till för en extra säng som knappt kommer bli använd) och var så nöjd :) 

Hej då räsern ;)

I helgen är det första advent :) jippi :D På lördag sk vi traditionsenligt baka lussekatter och pepparkakor. Petter och Julia ska få en byggsats pepparkakshus som de kan montera (givetvis inte med smält socker utan vi kör på kristyr) och dekorera. :)
På söndag ska det pimpas med ljusstakar i fönstren och tomtar, ljus mm mm. Mysigt <3
Jag vill även sätta upp granen. Henke är jävligt motsträvig just på den men jag tänker inte ge mig! Vi brukar alltid plocka bort pyntet mellan jul och nyår och kg vill hinna njuta. Det är ju INNAN jul man vill ha grejerna framme. De medför förväntan och längtan. På juldagen är allt bara i vägen och klassas i stil med rat. Så vi för nog ta en kamp om granfrågan ;)

4 kommentarer:

Jennie sa...

När jag växte upp så klädde vi inre granen förrän dagen innan julafton. Och så gör mamma och pappa fortfarande. :)

Tråkigt att han inte gillar sängen, den är ju häftig! Säger han exakt vad det är han inte gillar med den? Huffa lille snutt, skönt för honom att han kunde säga vad det var tillslut i alla fall. Hoppas han kommer sova bättre i nya sängen. :)

Only me sa...

Det är väl typ så han menar på stt det alltid varit och därför ska vara. Tycker det är fjompigt eftersom det i så fall är den enda tradition som hänger kvar från vi var små, i övrigt har vi ju format jul efter vårt egna önskemål.
Jag vill ha bort allt juljox (utom ljusstakarna) mellan jul och nyår och då är det ju bättre att pynta i god tid före :) Varför annars lägga ner tiden på det xD

Ja han har berättat att det är en glipa som blir mellan sängen och väggen som tydligen är hemsk (och inte går göra nåt åt pga hjulen på bilen). Hoppas verkligen han känner sig tryggare med dem nya <3

Jennie sa...

Jaha okej, ja där kan det ju komma upp läskiga saker förstås, huvvaligen. ♡

Only me sa...

Ja tydligen kan det ju det xD hahaha ❤️