fredag 22 januari 2016

Värmeslag!

Igår var jag så fylld av energi att jag städade hela lägenheten från golv till tak. Taktikvilade inte en enda gång på hela dagen.
Idag har jag varit precis helt slut. Svällde upp som en blåsfisk efter att jag gått med Petter till skolan och fick slita av mig kläderna när jag kom hem för att inte helt krevera av värmeslag. Vi har sååååå varmt inne! Trots att vi endast har typ tre element påslagna i hela lägenheten så är det ändå svinaktigt varmt inne. 
Jag vädrar flera gånger om dagen för att ens stå ut och likt förbannat ligger temperaturen på runt 23 grader. Den sjunker fan inte! 
Det är inte normalt att det ska vara såhär varmt inne. Allvarligt alltså, det måste vara något fel. Om vi har elementet vridet på nivå 3 av 7 borde det endast vara ljummet, visst?! Här är det hett. Tänk då om man vrider det till 7:an. Då hör man väl hur det bubblar i det gissar jag.
Å ok, just nu är jag väldigt varm av mig, erkänner, men detta är inte som det ska!

Har legat som en halvdöd knöl i soffan och sovit, läst och bara stirrat. Noll ork.
Får hoppas morgondagen är piggare :)

I morgon förmiddag ska Henke och barnen åka till mamma och U och ge sig ut med skotern på en tur :D äntligen ska den rackarn få rasta sig lite :)
Jag stannar hemma och förbereder middagen vi ska bjuda godingarna Jenny med familj på. 

Något som är så himla mysigt nu när jag bara är hemma och skrotar på dagarna är när Petter kommer hem från förskolan och vi sitter i soffan och myser han och jag <3 Det är som att han känner på sig att det kommer bli svårare att få till mystid sen så han passar på nu :)
Han har så fina ögonfransar älskade vännen <3 Här ligger han i mitt knä och tittar på film efter att ha busat med kompisar i storskogen :)

5 kommentarer:

Jennie sa...

Säg vad du ska bjuda på för gott den här gången då? :)

Huvva, jobbigt när det blir för varmt, man orkar ju ingenting då. I förra lägenheten gick nästan alla, utom två som var döda, element på full gas oavsett temp man satte dem på, det luktade bränt rent av. Försökte vi vrida dem under 20-strecket så slog de av helt. -.-

Only me sa...

Bjöd på denna kättfärssås:http://www.matplatsen.net/2016/01/18/omelett-med-gronpepparkottfarssas/
Jättegod verkligen. Hällde dock i lite mer grädde (typ dubbelt) mot slutet eftersom jag tyckte det behövdes för att få den härligt krämig. Så 2 dl isf 1 dl. Och så läste jag fel och tog krossade tomater isf passerade. Ja å konjak har vi inte hemma så det blev det inget av heller. Men i övrigt som det står xD

Ja fy fan det är verkligen hemskt detta! Det måste verkligen vara fel på några av elementen. Det i hallen är nästan helt avslaget och ändå skållhett. Hade ni elelement i den lägenheten va? Tycker såna är så läskiga! Vi har ju vattenelement så de ska väl inte ta eld men det känns snart som metallen kroknar :/

Jennie sa...

Haha okej :) Emil äter inte ägg så det var ju synd, jag lär knappast få testa den. ;)

Ja elelement ja, nä de är inte alls roliga när de blir sådär heta. Kanske räcker att byta termostaten på elementen då? Minns inte hur vanliga element funkar nu haha, men om de behöver luftas så är de väl kalla eller ojämnt varma väl?

Only me sa...

Fast vi hade spagetti till, inte omeletten :) Jag vill nog faktiskt ha pasta till köttfärssås ;) och i köttfärssåsen är det ju inga ägg :)
Ja jag vet inte alls vad som är felet men Henke har felanmält så det skulle ringa upp en fastighetsskötare som får kolla på både elementen och ventilationen (tydligen kan det vara nåt vingel med nån värnekasett som värmer i kommande luft och som värmer för mkt). Så det blir väl bra på sikt ;)

Jennie sa...

Jaha okej :)