torsdag 21 januari 2016

Färdigbakad


Det känns smått spännande faktiskt. Det ligger faktiskt en helt färdig bebis och skvalpar runt inuti min mage. En alldeles färdigbakad människa.
En bebis som kan välja att komma alltifrån inatt till om fyra veckor typ. Jag är... inte så himla beredd samtidigt som jag längtar ihjäl. Jag vill ha min Lill-kno i famnen nu samtidigt som jag faktidkt trivs med magen och gärna har den kvar till nästa helg typ :) 

Jag vet inte vad det är som gör det såhär denna gång. Att jag på samma gång är så himla oberedd och inte alls redo samtidigt som jag längtar så det är outhärdligt.
Kan det vara att jag för allt i världen vill känna att jag sugit ur varenda liten känsla kring denna graviditet? Kan inte tänka mig annat än att det är min sista. Att vara helt uppslukad av allt så att jag inte slösat bort en enda sekund av att inte känna. 

Jag mår faktiskt helt fantastiskt bra om man bortser från sömnbristen, avgrundssnarkningarna som skulle väcka döda om vi bodde närmre en kyrkogård och hur hela kroppen sväller. Jag är rörlig, har inte speciellt ont någonstans, magen är liten och nätt och faktiskt inte så himla ivägen. Jag mår bra helt enkelt :)

Åsså ser jag alla små bebissaker som vi köpt och kan knappt vänta en sekund förrän hon är här. Att känna den där alldeles speciella känslan när man för först gången får se sin perfekta lilla skapelse. Hålla om den, lukta på den. Att kunna titta på den i timmar utan att bli mätt, att ha så mycket känslor att de fullkomligt svämmar över och gråten tar över. 

Petter frågar varje dag när lillasyster kommer. Han längtar. Julia är mer återhållsam med känslorna men väntar nog hon med. I smyg ;)

Nu ska jag försöka sova. Har intagit soffan inatt. Känns som jag sover bättre i den än i sängen. Fattar inte varför men orkar helt ärligt inte grunna över det heller. Sålänge den funkar och jag kanske kan få 2.5 timmes sammanhängande sömn en natt så är jag tacksam :)

God natt <3

2 kommentarer:

Jennie sa...

Jag bodde också på soffan på slutet, men det var mest för att den är hårdare än sängen och ryggen gillade den bättre då. :) Du HAR ju verkligen njutit gärnet av denna graviditet, inte oroat dig i onödan utan tagit allt osm det kommer och mest mått gott. Trots humörsvängningar osv då förstås. :) Åh jag längtar så himla mycket efter att få se henne! <3

Only me sa...

Ja soffan är hårdare och jag upplever att jag inte blir lika täppt i snoken oxå. Så, jag sover halva natten i soffan och så vinglar jag upp halvt i sömnen vid någon av mina nattliga toabesök och sover klart uppe i sängen :) funkar bra :D

Ja jag har verkligen försökt att inte oroa mig över precis allt, att sätta upp förbud mot googlande på all form av info om graviditet har verkligen varit det bästa jag gjort. Har bara läst det som skrivs i gravidapparna.
Det har ju gjort att det gått njuta mer av att vara här och nu. Att känna efter och noja över minsta lilla krämpa eller nu känsla i kroppen har jag ju nästan sluppit. Just för att jag tänkt att det mesta ändå är normalt. :)

Haha jaaaa det ska bli spännande :) undras hur hon ser ut o.O Ahahaha <3