lördag 16 januari 2016

Skum känsla och fåfänga

Jaaaaa å nu är jag alltså ledig på obestämd tid. Känns jättekonstigt verkligen. Är lättad, för jag är ju såååå trött nu, stressad (känns som jag har massor att hinna innan Lill-knoen kommer plus att de är såååå underbemannade på jobbet och det känns hemskt att de ska slita ihjäl sig), förväntansfull och allmänt nöjd.

Började dock ledigheten med en kväll fylld av gråt. Tänker inte gå in på exakta detaljer men låt mig säga såhär, det är inte helt enkelt att ha flera barn och att ha barn med olika fäder. För mig är mina barn precis lika mycket värda. Jag älskar dem villkorslöst båda två (ja Lill-knoen med såklart trots att vi inte setts ännu).
Jag vill att mina barn ska känna det. 
Ibland blir jag så otroligt frustrerad och ledsen över saker och ting och i samma veva är jag värdelös på att formulera mig utan kniper käft och bölar ögonen ur hålen.

Har haft ett jättebra samtal med världens bästa dotter idag och vi har verkligen rett ut en och annan svårighet. Mer tårar men nu känns det bra.

Målaren var sjuk igår vilket resulterade i att köket och hallen nere ännu inte är tapetserade utan har spacklade skarvar och rivna tapeter. Typiskt, är målare oxå mänskliga och kan drabbas av sjukdom lixom?! ;)
Trist för oss då det lixom stannade av lite med att fixa här hemma.
Men lite har vi gjort.
Storstädad hela övervåningen så vi kan bygga ihop spjälsängen och skötbordet. Viktigt att allt är rent och fräscht ;)

Har förresten funderat lite över det här med fåfänga och graviditet. Jag är nog ändå rätt fåfäng och vill se ok ut trots att hela jag ser ut som en Heffaklump.
Idag slet jag som ett djur med att kapa klorna på fötterna, fila dem så de är lena och fina samt måla naglarna. Viktigt att tånaglarna är trimmade in case of förlossning ;)
Likaså har jag hela tiden varit noga med att raka benen trots att jag numera måste ligga i badkaret i en grobianställning med halvfullt av vatten (för att kunna glida runt utan att fastna, svårt att förklara) för att nå i att raka alla sidor på benen.
Utöver det ska bikinilinjen givetvis ansas så den inte ser ut som en rejäl bisam-råtta. Här är det verkligen svårast för magen är numera så stor att jag helt enkelt måste raka på måfå. Jag ser ju  inte Sesam längre :/ Ja så vem vet hur sne och vind den där linjen är för närvarande ;) Hahahah well....
Sen har jag ju klipp- och färgtid hos världens bästa frissa Amanda den 29:e. Tills dess får gärna Lill-knoen gotta sig i magen, men kvällen den 29:e kan hon gärna få komma faktiskt. Då kan jag ju till och med komma på förlossningen stylad och fräsch ;) Ahahaha

Å för alla fotälskare så kommer en liten bild på dagens stora bedrift.


I morgon ska vi åka till fin-kusin och snooza bebis <3 Ska bli mys!
Mange hämtar upp Julia mitt på dagen så hon följer inte med. Å andra sidan är jag glad att hon o Mange har lite tid led varandra <3

Nu är det dax för lite soffmys med mina killar :)

4 kommentarer:

Jessica sa...

Åh hoppas de får mysigt Mange o Julia <3 jag tycker gott hon kan komma den 9 febr faktiskt

Only me sa...

Hahah det kan jag tro stt du tycker ;) men jag är glad om det blir tidigare faktiskt xD

Jennie sa...

Hahaha åh den synen jag fick av dig i grobianställning i badet xD jisses! Alltså fötterna sket jag i på slutet, det var ju ett smärre maratonlopp att försöka komma ner dit och dessutom få nåt gjort. Däremot hade jag glittriga fingernaglar på BB. ;)

Only me sa...

Hahaha ja du det är inte en lätt ställning att komma i I tell ya ;)
Nä det är svårt att nå i fötterna nu. Är helt andfådd innan de ät klara xD hahaha
Ja men snyggt! Jag hade nyligen gjort naglarna på fingrarna på salong när jag fick Petter. Såna gelenaglar. De åkte av på studs! Tyckte bara de var i vägen xD