onsdag 6 januari 2016

Dagens mage, målare och tankar kring touch-down

Hepp! Det drar ihop sig! Nu är det bara några veckor kvar innan vi får träffa vår Lill-kno <3

Jag och Lill-knoen glodde på lite Homeland innan det var sovdax. Hon är ett bra sällskap ;)


Så skönt det varit med en helgdag mitt i veckan förresten :) Låg och drog mig till 8.30 innan jag gick mer och kokade gröt till mig och lilleman.
Henke har legat ute på jobb så den enda som stört min nattsömn har varit jag själv. Denna jäkla snarkning alltså x( 

Just ja! I morgon kommer målaren och börjar med tapetseringen här hemma :) Fantastiskt! Det innebär ju att hela lägenheten kommer bli nytapetserad och fräsch tills jag jobbat klart och har semester (tills Lill-knoen kommer). Då kan jag verkligen lägga all fokus på att vila och att boa :)
7 arbetsdagar kvar. Känns.... helt overkligt. Fy sjutton vad tiden gått fort!

På måndag har vi tid hos barnmorskan. Ska bli spännande. Vår lilla tös har ännu inte vänt sig med huvudet i färdriktningen utan ligger som hon gjort sedan det allra första ultraljudet, som en liten ostkrokar tvärs över magen. Huvudet har hon på höger sida, rumpan neråt och benen åt vänster. Som om hon har min livmoder som en hängmatta. Typ. 
Får se vad hon säger på måndag. Helst hoppas kag bebis vänder sig rätt helt själv. Alternativen jag läst om med vändningsförsök och igångsättningar mm känns inte alls lockande. Igångsättning vill jag faktiskt inte alls ha då jag fick det med Petter och vet hur jävla intensivt det blev. Så ja... Det finns väl lite att grunna på.

Anyways, dax att försöka sova. Det vankas ju jobb i dagarna två innan vi åter får njuta av helg :)

2 kommentarer:

Jennie sa...

Jamen vem som helst förstår väl att det är hur skönt som helst att ligga i en hängmatta. :) Vilken envis en, men vi håller tummarna att hon vänder sig åt rätt håll snart, hon har ju några veckor på sig än. :) Linnéa vände sig rätt tidigt och låg snällt kvar så tack och lov :P

Hahaha älskar bilden!!! XD

Only me sa...

Hahahaha ja det är ju mycket avkopplande :)
Ja jag hoppas! På måndag får vi höra hur det ser ut då.
Båda mina andra har lagt sig tilrätta i god tid. Först barnet brukar oftast lägga sig tillrätta tidigt och fixera sig. Men att hålla på såhär länge är ju lite overkill ;)

Haha ja den sticker ut en del nu xD