måndag 11 januari 2016

Fast hull

Jag antar mer och mer formen av en amöba. Sladdrig och blöt. Fast amöbor kanske är fasta i hullet? 
Fick en chock i helgen när jag vägde mig och såg att jag gått upp 2 kg på en vecka o.o 
Fy fan! Här har det minsann samlats vatten må ni tro. Ändå får jag höra av alla att jag inte ser svälld ut. Men det känns. Invändigt skvalpar det. Inte bara i magen utan överallt. Det pulserar i fötter, händer, hals, överallt. 

Bebisen är mkt livlig. Bra det för det är skönt att känna henne ofta.
Hon låg med huvudet neråt i morse men hade inte sjunkit ner i bäckenet utan låg "lös". Redan nu känner jag att magen är annorlunda i form och fason så hon har förmodligen ändrat ställning. Kände igår kväll när hon "flippade" runt med huvudet neråt. Har försökt skaka ner henne på plats under dagen men det är en egensinnig en det här ;)

Skulle ringa barnmorskan på en gång om det blev haddirajjan i magen igen och om jag misstänkte att hon vänt sig igen (fick känslan av att barnmorskan inte riktigt trodde på att bebis skulle ligga kvar med huvudet söderöver). Nu har det inte varit fullt ös iof, men jag känner att magen ändrat form. Igen. Nu är det återigen sparkar åt sidorna och inget uppåt. Så jag vet inte. Kan ju inte ringa dit i parti och minut heller. Skulle ju verka smått hysterisk då :/

Här hemma ser det ut som en byggarbetsplats. Målaren har plastat in vår säng så jag får väl försöka pilla bort plasten när jag ska sova.
Avskyr när det är skrotigt hemma och nu trampar vi runt i byggdamm och tapetrester. 
Är så glad att målaren kunde komma i god tid innan Lill-knoen beräknades komma så hon slipper få stenlunga det första som händer xD

Nu ska jag försöka ragga fram nästa säsong av Homeland (ska tydligen ligga ute på SVTplay, å dom litar jag ju på numer...).
Sen försöka få mig i säng tidigt. Är helt vimmelkantig av tröttma!

Inget smink i världen täcker över påsar i 60-litersstorlek under ögonen. Från i morse.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Det är verkligen helt vidrigt att svälla i kroppen och känslan av att det skvalpar vid varje rörelse är rent ångestframkallande. Då knaprar jag vattendrivande ;) ingen som inte upplevt det fattar känslan tror jag

Only me sa...

Ja huva vidriga känsla! Tack och lov rinner det ur en när man fått bebisen. För din del är det väl mediciner som gör det? Fruktansvärt! Förstår att du tar vattendrivande för att bli av med överskottet. Det är verkligen hemskt!