söndag 17 januari 2016

Åsså den där Murphy då

Idag har vi varit på Storhögen och hängt med Therese och sötstruten Lowa <3 
Synd nog jobbade Emil så honom missade vi tyvärr :( Meeeen, att få snooza bebis var det viktigaste. Å så lugn och nöjd! Jag fick sytta en liten stund men med min mage blir det rätt bökigt att hålla en 2.5 månaders gullunge och fortfarande ha koll på nacke och allt sånt.
Hos Henke trivdes hon bättre ;) haha



Vi hade en mysig eftermiddag. Fanns huuuur mycket som helst att kackla om men i vanlig ordning går tiden för fort och plötsligt var vi tvugna att åka hemöver för att vi skulle få i oss någon middag på dagens datum och inte i morgon ;)

Vi fick med oss en kasse fina små bebiskläder och en kasse med blöjor modell minst :) såååå tacksam!

Efter middagen började vi äntligen med bebisfixande :)
Henke gick upp och byggde ihop spjälsängen medan jag strök och vek första omgången pyttekläder :D Meeeen så gulligt!


Som vanligt ska den där Murphy visa fultrynet sitt, varför skulle saker bara få gå bra nångång?! Dagens första antiklimax var när Henke skulle montera skötbordet och han upptäckte att ena sidan hade sprickor. Men så jävulskt frustrerande! Så nu måste vi returnera skötbordet och krångla. Henke skulle ringa om det i morgon. 
Men ändå, hade sett fram emot att få klart det och kunnat njuta av att se det på toan uppe varje gång jag går in där. :(.

Nästa antiklimax kom när det var dax att sätta på påslakanet på täcket till spjälsängen och vi upptäcker att påslakanet är för litet -.-
Alltså!!!!! Så jävulskt förbannat irriterande :(
Här får vi väl skylla oss själva som tydligen kollat fel på storleken men ändå. Alla andra påslakan vi kollat på har haft normal storlek men just detta var en deci kortare än standard x(
Så är det någons om har ett täcke i storleken 90x120, hojta, vi har ett helt nytt påslakanset som endast är tvättat. 

Så, nu har jag beställt hem ett i rätt storlek. Vi ska såklart ha flera men det kommer! Dock har vi inget just nu vilket ger smått panik hos mig :(

Men men, nu står sängen i varje fall på plats och jag är så nöjd! Frånsett påslakanfadäsen då :(


Mmm, flesta lediga vardagen i morgon då. Skum skum känsla...

6 kommentarer:

Jennie sa...

Men åh vad fint ni har det!spjälsängen ser också jättefin ut. ♡ Men ska ni ha täcke på en gång? Linnéa sover fortfarande bara under filtar. :P

Only me sa...

Tack :) Det blev så bra med nya tapeten oxå så nu är jag nöjd med sovrummet. Kanske lite mer lullull vore fint, men det tar vi sen :)
Ja sängen blev så fin.
Jaaaa, jag tänkte ha täcke :/ Kanske blir det för varmt? Jag har inte tänkt på nåt annat vis än täcke xD hahaha

Jennie sa...

Haha ja jag vet inte. Har alltid löst att de bara ska ha en tunn filt i början så det inte blir för varmt och utifall de drar den över ansiktet. Men ett tunt täcke lär ju funka lika bra. :) Vi har kört med såna små bomullsbabyfiltar och nu har hon en tunnare babyfilt i fleece då det är rätt kallt i sovrummet.

Only me sa...

Vi har små bebisfiltar som vi kan använda oxå. Antar att vi inte ens tänkte på scenariot "inget täcke" iom att det är så basalt att ha i en säng xD men såklart kan det ju bli för varmt. Tror inte hon kommer få det över ansiktet då det är så pass stort att man kan sätta fast det i fontänen och justera så det inte går att dra. Hajjar du hur jag menar? Haha
Men filtar kommer hon ju oxå ha, jag älskar ju filtar!

jennie sa...

Haha jo fontäner är bra till mycket har jag hört. XD ja men dåså, då går det ju. :)
Ja vi hade alldeles för få filtar i början, hade inte en tanke på att de kräks och kissar och bajsar genom blöjan så till den milda grad. ;) mest kräks då förstås men. Ja jag älskar också filtar. :)

Only me sa...

Meeeeen autokorrekt! FOTÄNDEN såklart xD
Jo men visst, behövs mängder av ombyten av allt. Hahaha bebisar är såna små smutsmakare ;)
Skönt att ha egen tvätt maskin och tumlare. Inte för att vi kör tumlaren så ofta, men skönt att kunna om det kniper :)