måndag 25 januari 2016

Hejda tiden!

God kväll :) helgen har verkligen varit fulltjåkad för oss xD

I lördags tog Henke med sig barnen o åkte till mamma och U där vi har skotern. Jag stannade hemma och förberedde middagen vi skulle bjuda Jenny m familj på :) 
Läste boken, vilade och funderade. Funderar mycket nu, kanske inte så konstigt?!

I varje fall, familjen kom hem vid 15-tiden och strax innan kl 16 kom Jenny med sambo-Dan och dottern Emma <3
Vårt nya kök är inte stort, det kan man konstatera. Eftersom Jennys ena dotter hängde med kompisar istället för att följa med och äta här så gick det faktiskt att alla åt middag samtidigt. Vi fick visserligen klämma in oss med skohorn för att rymmas, men slapp äta middag i omgångar i varje fall xD
Eftersom Henke är en sockerråtta av rang hade han givetvis bestämt att vi skulle äta marängsviss till efterrätt. Inte min kopp te vanligtvis men denna gång slank två omgångar ner o_O Måste ju vara Lill-knoens fel?! Hahahaha
Fick två såååå fina buketter tulpaner <3

Hade jättekul verkligen. Blir mkt tok med dessa människor, fantastiskt! Knasiga vänner uppskattas <3
Vips var kl nästan 20 och vårt finfrämmande tackade för sig. 

Igår klev vi upp före fan för att åka på Ikea. Som jag skrev tidigare så insåg vi att vår klädförvaring inte alls var tillräcklig och bestämde därför att köpa en byrå till vårt sovrum som slukar mycket.
Sagt och gjort, vi pallrade oss upp (jag Petter o Henke, Julia fick inte plats) och åkte.
Strax efter Bräcke signalerar givetvis min blåsa att det mkt snart är läge för ett toalettbesök. Det är nära på omöjligt att hålla sig när någon roar sig med att hoppa på kissblåsan.
Så, i Borgsjö hade jag ställt in mig på att få lätta på trycket. 
Mmmm visst... Nackdelen med att åka tidigt på en söndag morgon är att allt öppnar senare på söndagar. Alltså var macken i Borgsjö fullkomligt stendöd fram tills kl 9 :( 
Alltså den paniken!!! När man tror att man äntligen ska få lätta på trycket är det ju nästan omöjligt att hålla sig. Hela mitt väsen fick hålla fullt fokus på en miniminiliten ringmuskel för att det inte skulle ske en olycka.
Macken i Fränsta -> stängd
Det enda som återstod var ett utedass på en större rastplats. Jag hade en enda önskan just innan - den får inte vara stängd!
Å det var den inte, thank you lord!
Dörren stod tvärtom på vid gavel. Fastfrusen i en snödriva. Jag fick kräla över en snöplogvall på en halvmeter, graciös som jag är för att ta mig fram till dasset. 
Målat golv på utedasset gjorde allt extra spännande iom att det gjorde golvet fullkomligt snorhalt. 
Så, jag halkar in, försöker få igen dörren som inte rör sig en enda millimeter. 
Tänkte att det kvittar fan i mej, jag har ju inte helt full insyn.
Kallt som helvete var det däremot. -14 grader, toadörr öppen och rimfrost på backelit-ring. Ett under att ringmuskeln slappnade av såpass att det gick kissa. :D
Ahhhh!
Resan kunde utan några olyckor fortsätta därefter :)

Innan vi på 45 minuter sladdade genom Ikea käkade vi brunsch  i matsalen på Ikea. De har bra brunsch faktiskt :)
Sen checkade vi in Petter på lekplatsen och sprang genom butiken.
Träffade på syrran, Stefan och några släktingar till stefan precis i början. Antar att deras sväng på Ikea tog längre tid än vår ;P
Som sagt, på 45 minuter var vi färdighandlade och hade betalt. Slängde in prylarna i bilen och plockade ut Petter.

Henke byggde byrån som innehöll säkert en miljon bitar medan jag lagade middag när vi kom hem. Skönt! Nu är det bara en jäkla möbel kvar att bygga - skötbordet när det behagar komma ett nytt. 

Idag har jag plockat lite med Lill-knoens kläder, städat lite och sovit. Orken har varit skral. Har samlat så mycket vätska nu så att det är jobbigt att manövrera sig. 

Kan inte fatta att det är så nära nu! Alltså på riktigt, vi kan när som helst befinna oss på förlossningen! Det är så jäkla spännande. Att inte veta när allt drar igång gör det extra rafflande :D 
Tycker dagarna går så jääääkla fort! Vill liksom att tiden ska hejda sig lite. Har saker kvar att göra innan det blir bebis och det känns inte som jag hinner allt jag vill på dagarna eftersom jag är så trött hela tiden.

Får nästan panik när jag tänker på hur fort tiden går nu, tänk så fort den kommer gå när Lill-knoen äntligen är här då! Det går för fort!!!!

I morgon ska jag till barnmorskan. Ska bli spännande att höra vad hon säger. Är rätt säker på att bebis ligger med huvudet neråt nu. Däremot vet jag ju inte om hon är fixerad. Sånt som är kul att få höra :)
Enda skitet med barnmorskebesöket är att jag antingen måste krångla big time med bussbyten och skit för att ta mig till Brunflo hc eller kliva upp och köra Henke till jobbet. Efter att ha insett att jag kommer måsta ägna hela förmiddagen åt att ta mig till och från ett möte på max en halvtimme så var beslutet enkelt, jag kör Henke. Då kan jag passa på att åka på affären och handla frukt och annat som jag cravar just nu :D

Som man kan se finns inte sminket uppfunnet som kan dölja mina ringar under ögonen. Den stora tröttman går inte polera bort xD

3 kommentarer:

Jennie sa...

Lööööve brynen som alltid! Använder du den från Nyx nu med? :)

Hahahah fy tusan vilken historia om kisseriet xD Det är ju helt fruktansvärt jobbigt när det blir sådär. x)

Skönt att det känns som hon ligger åt rätt håll nu, hoppas hon fixerat sig också så hon inte får för sig att göra en frivolt någon dag. ;)

Only me sa...

Haha tack :D Japp jag använder det där brynkitet du tipsade om :) Det enda jag saknar med det är att få till en riktigt skarp kan under brynet men kan köpa en grå penna och köra det. Får lixom inte till det bra med skuggan :/

Haha jamen fatta vilken panik! Har verkligen inre varit så nära en riktigt kissolycka sen jag var liten. Det där utedasset kändes som en välsignelse trots att det faktiskt var rimfrost på hela ringen xD hahahaha

Ja det känns bra :) Tveksam om hon fixerar sig för idag känns det som jag har barn ända upp till gomseglet. Men jag får snart veta :)
Frivolter vill vi icke veta av nu thank you very much! Känns som det blir svårt för henne oxå för nu är det trångt ;)

Jennie sa...

Jag tycker du fått till en jättefin skarv kant jag :)