måndag 26 januari 2015

Walk!

Jag blir mer och mer panschis tror jag ;) Känner mig helt redo för snarkofagen och klockan är inte ens 21. 
Å andra sidan har jag inget vettigt att göra nu heller så varför inte se till att få sova ordentligt? Henke ligger ute så jag har inget sällskap.
Julia är visserligen här men tror ni hon bryr sig om sin sällskapssjuka mamma?! Njet ;)

Tog en promenad efter middagen och tydligt är att jag har ett högre tempo när jag går själv än när jag och Henke går tillsammans. Kan bero på att när jag går själv så lyssnar jag på musik och går i takt med den :)


Halvglor på Vetenskapens värld just nu och blir helt sjukt imponerad av människorna som levde på stenåldern och som byggde Stonehenge. Vilket jobb! Vilken otrolig konstruktion och så enormt genomtänkt. Jag gillar såna här program och fascineras ofta av hur otroligt driftiga och duktiga människor var förut. Skulle vilja se den människa uppväxt i Sverige som skulle slita på det sättet i dag ;)

2 kommentarer:

Jennke sa...

Vad duktig du är! Jsg går också mycket snabbare när jag är ensam, musik kan jag ibte lyssna på när jag går för takten blir helt sjuk då, haha, har nog inte hittat rätt sorts musik. Men det är rätt skönt att ha det tyst tycker jag, lyssna på fåglarna istället och otäcka knak i skogen :P

Only me sa...

Tack :) Det gäller att hitta rätt musik och sån man tycker om. Har ett gäng låtar som verkligen får mig att bara vilja springa! "Kickstart My heart" är en :) Den typen av musik har "rätt" takt för mig att gå/jogga till.
Jag gillar att stänga in mig i musiken när jag tränar :)