tisdag 13 januari 2015

Vitt och fluffigt

Himmel vilka mängder snö som trillade ner igår! Var ut och skovlade undan en omgång före middagen igår men i morse syntes det inte över huvud taget. Lilla Gena såg ut som en snöhög och dörren på passagerarsidan var igenfrusen. Det fina med kupévärmare som värmer snön som ramlar ner på bilen. Det fryser på så fint när det är 15 grader kallt i luften utanför. Vi hade alltså en liten röd igloo att åka i i morse xD 

Henke åkte till Piteå igår och sov i lastbilen. Jag hade fint sällskap i sängen av lilleman. Han snarkar mindre men rumlar runt som en förrymd elvisp. Har trots det sovit som en avdormad gråsten och vaknade stel som en stock. Nackdelen med småfolk i sängen är att de inte nödvändigtvis håller tätt hela natten... Blev väckt av orden "Mamma, jag glömde nåt igår..." Älskar att sanera sängen kvart i sex på morgonen. Man är så på hugget då lixom. ;)

Tog oss en promenad efter middagen. Skönt att röra på slappfläsket. Projekt våga-vägra-vassen är inlett och går över förväntan!
Bortsett att mina vinterskor ger mig blåmärke och smärta på höger ben så är det riktigt trivsamt att komma ut. 
Såhär såg benet ut efter promenaden i söndags. Jävligt ont och smärtan är fortfarande precis lika hemsk idag :(


Nu är tulpansäsongen igång <3 Köpte en fin bukett till vardagsrumsbordet när jag sladdade igenom affären idag :) 
Det är så hemtrevligt med fräscha blommor i vas :D



Inga kommentarer: