söndag 25 januari 2015

Färdighelgat

Herregud vad helgerna går fort! Den här dagen började kl 8 och redan kl 12 var vi färdigbadade, bastade och duschade och på väg hem från storsjöbadet. Man hinner mycket om man är uppe i tid :)

Vi tänkte ta en promenad direkt efter frukosten men när vi såg att det var 18 grader kallt ute ändrade vi oss ;) Visst, det går jättebra att ta en rask promenad ändå och faktiskt till och med drypa av svett men det är inte så där jättemotiverande med den kylan. 
Simmade ett gäng längder istället :)

Ikväll åkte vi och köpte en pulka till skotern :D Kuuuuul! Det innebär att vi kan packa med oss hela familjen och åka ut hädanefter :) Ser verkligen fram emot att sticka ut och grilla vid nån sjö, känna solen mot näsan fram emot vårvintern. Njuta. Det är faktiskt första gången på åratal som jag tycker att vintern är helt ok. Jag ser fram emot att vara ute och har köpt kläder för att klara av en stund utan att helt käla ihop. :) Mmmm, det här med att bo på landet har i stort sett bara fördelar tycker jag :) <3

Vardag i morgon. Henke åker till Luleå och jag hoppas han kommer hem så han hinner följa med på Petters simträning på tisdag. Vi får se. 
Känns så härligt för Julia är hemma och det är det bästa! Hela familjen är samlad, precis som det ska vara.




2 kommentarer:

Trollkatt sa...

Landet är det bästa! Längtar också tills jag flyttat ut helt. Är så galet förtjust i min lägenhet bara ;) skulle gärna flytta den som ett eget litet hus i skogen.

Den där vårvintern får gärna infinna sig...NU!! Jag håller regelrätt på att dö av trötthet nu så mer sol tack :). Så skönt att du kan tycka vintern är ok nu, jag har gjort det ända tills den här tröttheten kom, och det är väl då man skall röra på sig, gå till gym eller så, för att bli pigg och få endorfiner. Men jag har inte kommit dit ännu ;) haha.
Kramar

Only me sa...

Ja du har fin lägenhet :) När rätt hus för dig/er dyker upp så kan du nog släppa lägenheten :)

Ja detta mörker är jobbigt :( Huga! Att gå ut på dagen på helgerna gör lite för att öka vakenheten faktiskt och överlag är det som du säger, motion och träning piggar upp. Men man måste komma dithän att lusten infinner sig oxå. Denna dödslunk tar död på mkt av viljan.
Jag kör på ren jäkla tjurighet just nu plus att jag har ett mål :)