fredag 16 januari 2015

Nyknäckt nacke

Mmmmm tredje gången hos min naprapat och denna gång var by far den allra värsta! Eftersom min rygg reagerade med att krångla till lite extra nu när jag väl pallrat mig iväg för att få hjälp så ordnade den en rejäl gamnacke delux en natt förra veckan :( 
Dagens mission hos fröken naprapat blev således att räta ut huvudet och få fanskapet på plats.
Alltså helt seriöst!!! Visste ni att man har muskler jämns med käken? Se bild
Kan ni tänka er smärtan när den lilla jäveln är så spännd att hela jävla skallen är på väg ner i halsen och samtidigt vill muskler i nacken och ryggen rotrycka jämns med Atlaskotan?! Att någon då suger tag i den och masserar/klämmer/drar i den ettriga lilla muskeln för att få den lugn var något av det värsta jag känt! Sa det till henne att hade någon annan utan hennes utbildning gett sig på mig på det viset hade jag varit fullkomligt övertygad om att denne skulle mörda ihjäl mig! 

Nu är jag helt mör. Känns som jag har tränat endast nacke och axlar i minst en timme och det ser ut som jag använts som levande nåldyna (jag fick ackupunktur).

Nu ska jag mysa Lill-Sprätter innan han ska vallas i säng.
Ha en härlig fredag :*


Inga kommentarer: