tisdag 27 januari 2015

Sovfrilla och simning

Antar att jag kommer vakna upp och se ut som ett penntroll i morgon. Har nyss kommit ur duschen och håret kommer inte hinna torka innan jag kryper till kojs. Ogillar att somna med fuktigt hår men ibland har man helt enkelt inte tid att örna genom duschen tidigare.

Petters andra gång på simskolan ikväll. Vi fick inte sitta med och glåma. Lika bra för det är rätt skaplig luftfuktighet därinne i simhallen (dööööh) ;) Satt och tjattrade med en av våra grannar (som oxå har barn i samma simgrupp) och Anna som jobbade. Riktigt trivsamt faktiskt :) Behövde inte oroa mig för att få långtråkigt :D

Tydligen är vattnet i bassängen rätt kallt. I varje fall tycker Petter det. Jag tycker alltid det är för kallt på såna ställen (badhus) och ser jämt ut som jag käkat hinkvis med blåbär. 
Antar att jag rör mig för lite ;) hahaha

Simglasögon var tydligen mkt viktigt ;)

Har hunnit med en 3 km promenad och ett pass med 7-minuters träningen. Sweet! Fortfarande peppad. Lite less blev jag i lördags när jag klev upp på vågen och till min fasa såg att alla mina mödor resulterat i ett sketet hekto minus :( Har å andra sidan minskat midjemåttet med åtskilliga cm och lika så lår, röv och armar så det är väl bra ändå då?!
Antar att min kropp mestadels måste bestått av fett och benknotor innan då?! Tänker på att jag ändå minskar i storlek men inte vikt? Muskler väger ju mer än fätan. Tänker inte fortsätta vara en isterklick resten av livet och har inte gett upp, tids nog kanske vikten också vänder neråt :D


3 kommentarer:

Trollkatt sa...

Mmm, vikten betyder väl nada jämfört med de där centimeterna? Det skulle ju vara tråkigare om man gått ned tio kilo och ser exakt ut som innan ifall det var utseendet man ville ändra också ;).

<3

Jennie sa...

Det är ju inte så konstigt om vågen stannar ibland, speciellt inte när du samtidigt styrketränar. :) jag skiter som sagt fullständigt i vad jag väger och ser och känner hur kroppen ser ut istället. :) så det där tycker jag inte du ska lägga allt för stor vikt (häähää) vid. :)

Only me sa...

Sant, att SE och känna skillnaden är viktigare än vikten :) men... Haha ;)