torsdag 22 januari 2015

Min oturskille

Här sitter jag. På barnavdelningen på Östersunds sjukhus. Verkar som torsdagar är sjukhushängardagar för min del? Förra veckan plattade jag ihop arslet i en fåtölj med plastad sits som fick rövsvetten att rinna på OBS eftersom morsan slank ner i diket och denna gång plattar jag ut hängröven i en skinn-look-alike fåtölj eftersom Petter dråsade i golvet och tog emot sig med huvudet. På dagis. Gångerna jag fått samtal från dagis att jag måste hämta honom och det berott på sjukdom är mycket lätträknade. Mina kollegor är vana...

Fick i varje fall köra så fort jag bara tordes till dagis och plocka med mig en mycket ledsen och trött kille. Gick raka spåret till hälsocentralen för att få en bedömning. 
Där blev det kalas... Spykalas. När väntrummet var fyllt till bredden av folk så kaskadspyr Petter öööööverallt! Hela han och hela jag var dränkta i varm kräk ich Petter ville bara somna. Folket fick ögon stora som mattallrikar men en kvinna fick snabbt fart och hjälpte mig så gott hon förmådde. 
Läkaren ville inte öht göra någon mer bedömning än att det fick bli ambulans till sjukhuset.
Jag hann hem, svira om i Stålmannen hastighet och köra tillbaka lagom till ambulansen kom :)

Trött och illamående kille med kaninen han fick av killen i ambulansen 

Nu är det rätt lugnt här. Petter sover mest. Röntgen av hjärnan visade inga blödningar så jag kommer kunna sova i natt :)

Väntar på att Henke kommer hit och löser av mig. Han är ledig i morgon och kommer sova med Petter. 

7 kommentarer:

A-K sa...

Men lille pluppas! Krya på sig kramar i massor, å styrkekramar till mamma & pappa! <3a

Only me sa...

Tack A-K<3

Unknown sa...

Huva vilken oturskorp han är...stackarn

Hoppas han piggar på sig fort

Kram <3

Jennie sa...

Men huvva stackars otursnisse <3

Only me sa...

Haha ha han är en riktig olyckskorp denna kille <3

Unknown sa...

Hosters kille! Stackars vännen.

Only me sa...

Ja lite synd om honom nu faktiskt syrran <3